تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۳۲
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۴۸۷۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد:

جشنواره بورس و رسانه فرصتی برای بازتعریف محتوای اخبار بازار سرمایه

می متالز - معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از دکتر شاپور محمدی و با بیان اینکه توجه و نگاه رییس سازمان بورس فرصت مهمی برای رسانه های بازار سرمایه ایجاد کرده، گفت: امیدوارم جشنواره بورس و رسانه فضایی برای بازتعریف محتوای اخبار حوزه بازار سرمایه باشد.
جشنواره بورس و رسانه فرصتی برای بازتعریف محتوای اخبار بازار سرمایه

به گزارش می متالز، محمد خدادی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر امروز (دوشنبه پانزدهم مرداد ماه) در آیین معرفی برگزیدگان جشنواره بورس و رسانه به ایراد سخن پرداخت و ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: تغییر شرایط به واسطه زمان بزرگترین دغدغه رسانه ها است. چرا در جامعه ما خبر بد خبر خوب است؟ چرا به جای مقبولیت به دنبال شهرت هستیم؟ چرا با بک خبر حال و هوای بورس تغییر می کند!؟ چرا به جای تولید خبر به دنبال تولید نمایش هستیم!؟ چرا اسامی به جای محتوا حرف می زنند و چرا ما در خبر کمی شدیم و به کثرت رسیدیم اما به کیفیت اهمیت نمی دهیم!؟ چرا اغتشاش خبری مرجعیت رسانه شده است!؟ ما باید به این سوال ها پاسخ دهیم!
وی ادامه داد: پاسخ به این سوال ها نیازمند نگاه متفاوتی است و باید به دنبال پاسخ انها برویم.
خدادی با اشاره به اهمیت جشنواره بورس و رسانه و با بیان اینکه توجه به چند نکته در حوزه رسانه و بازار سرمایه ضروری است، گفت: اساسا محتوا باید در رسانه های بورسی امر غالب باشد. مساله بعدی صحبت اعداد و آمار به جای اشخاص و اسم ها است. نکته بعدی ایجاد نحوه قضاوت بر اساس مصداق - محتوا و اطلاعات است و اگر نتوانیم از اطلاعات به قضاوت و تصمیم گیری برسیم و در نهایت به عمل، در نتیجه آن اطلاعات ناقص است و رسانه ها ما باید محل تولید اطلاعات مبتنی بر نیاز مخاطب باشند.
وی با اشاره به اینکه بورس رابطه مستقیم با اطلاعات دارد، افزود: اطلاعات بورسی باید به جای ایجاد فضای تبلیغاتی فضای شریک سازی ایجاد کنند. چه آنها که سهامدارند چه آنهایی که عرضه کننده هستند و همه فعالین بازار سرمایه باید شرکای بورس باشند.
خدادی افزود: اطلاعات و گردش آن عنصر تعیین کننده در بورس است و هرچه این اطلاعات به واقعیت نزدیک تر باشد فرآیند تصمیم در سرمایه گذاری را تسهیل می کند و هرچه از واقعیت دور باشد در فضای بازار سرمایه اختلال ایجاد می کند.
معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با توجه به این مفروضات اگر کارکرد رسانه های فعال در حوزه بازار سرمایه به جای خبر تولید نما باشد در فضای اقتصادی اختلال ایجاد می کند.
خدادی با بیان اینکه باید از فضای جشنواره بورس بهره برداری کنیم افزود: ما باید مخاطبان بورسی را مهندسی و شناسایی کنیم، باید بدانیم چه اطلاعاتی چه می خواهند و مدیریت انتظار مخاطب از خبر باید باز تعریف شود.
وی ضمن قدردانی از دکتر شاپور محمدی و با بیان اینکه توجه و نگاه  رییس سازمان بورس فرصت مهمی برای رسانه های بازار سرمایه ایجاد کرده، گفت: امیدوارم این جشنواره فضایی برای بازتعریف اخبار حوزه بازار سرمایه باشد.

در ادامه مراسم پایانی جشنواره بورس و رسانه حجت الاسلام ناصر خدایاری ضمن تبریک روزخبرنگار و نقش رسانه ها در توسعه اقتصادی پیشنهاد کرد رسانه ها نیز شریک بازار سرمایه باشند و سهام خود را در بورس عرضه کنند.

عناوین برگزیده