تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۵۰
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۵۱۹۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش بینی بهره برداری 78 واحد تولیدی تا پایان 98 / بیش از یازده هزار پروانه تولیدی و صنعتی در اردبیل صادر شده است

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت : صنعت استان اردبیل در 2 سال گذشته با توجه به برنامه ریزی های دقیق و لازم، شتاب خوبی گرفته است و هم اکنون 1145 پروانه تولیدی برای واحد های تولیدی و صنعتی صادر شده است.
پیش بینی بهره برداری 78 واحد تولیدی تا پایان 98 / بیش از یازده هزار پروانه تولیدی و صنعتی در اردبیل صادر شده است

به گزارش می متالز، رامین صادقی افزود: 78 واحد تولید تا پایان امسال جاری به مرحله بهره برداری برسد.هم اکنون تعداد 25 واحد در 5 ماه گذشته امسال افتتاح شده است و 18 طرح مهم بصورت عملیاتی و آزمایشی شروع بکار نموده اند.

رامین صادقی در خصوص وضعیت اشتغال واحد های تولیدی و صنعتی فعال استان افزود: حدود 21000نفر در این واحد ها مشغول به کار می باشندکه سهم بسزایی در تولید استان دارند.

صادقی با بیان اینکه با پایش 1200 طرح توسط یک گروه کارشناسی که برا ی آنها موافقت اصولی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صادرشده است تصریح کرد: هم اکنون 621 پروژه در حوزه صنعت و معدن فعال در حال احداث است که از این تعداد421 واحد بعنوان واحد های پیشران وتاثیر گذار در اشتغال و سرمایه گذاری هستند و علیرغم اینکه سهم صنعت استان اردبیل حدود 33درصد می باشد ، عملاً این درصد محقق نشده و امید است این واحد های تولید پیشران سهم صنعت استان را به 33درصد ار تقاء دهند.

این مقام مسئول در خصوص بهبود و بازگشت به تولید واحد های غیرفعال بیان داشت: برنامه ریزی های خاصی برای تک تک واحد های تولید صورت گرفته و3200میلیارد تومان اعتبار که توسط بانکها عامل استان مصوب شده بود در سفر اخیر ریاست جمهوری اختصاص خواهد یافت.

رییس سازمان صنعت و معدن استان اردبیل در خصوص وضعیت اشتغال گفت: 60درصد ایجاد اشتغال یعنی 11000 نفر برای سال 98 بعهده سازمان صنعت، معدن وتجارت می باشد که از این تعداد تاکنون 5000 هزار اشتغال محقق شده و در حال ورود به سامانه اشتغال می باشد. و البته این آمار جهت صحت سنجی توسط کمیته ای که در استانداری تشکیل شده بدون حضور سازمان مراجعه و موارد را صحت سنجی می نمایند و امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال 6000 اشتغال نیز محقق گردد.

وی با اشاره به افزایش 127 درصدی صادرات استان در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل افزود: در راستای تسهیل سرمایگذاری امکان سنجی برای فرصت های سرمایه گذاری انجام گرفته و در قالب کتابچه جمع آوری شده است تا در مواقع لزوم در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

وی همچنین در خصوص موافقت نامه های اصولی سرمایگذاری خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اتفاقات مثبت که برای اولین بار در سطح کشوررخ داده است، موافقت نامه های اصولی بدون نام آماده و امضاشده است، بدین معنی که زمین و تمامی امتیازات آب، برق، گاز و زیر ساخت های لازم آماده می باشد و سرمایه گذار بدون مراجعه به ادارات و اخذ استعلام در صورت مراجعه تنها با واردکردن نام می تواند شروع بکار نماید.

عناوین برگزیده