تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۳۲
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۵۴۵۳۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار مرکزی:

پرداخت حقوق کارگران هپکو به ۳۰ میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد

می متالز - استاندار مرکزی گفت: برای پرداخت حقوق کارکنان شرکت هپکو تا پایان سال ۳۰ میلیارد تومان نقدینگی نیاز است و از وزارت صنعت، معدن و تجارت انتظار می رود نقدینگی لازم را تامین کند.
پرداخت حقوق کارگران هپکو به ۳۰ میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد

به گزارش می متالز، سید علی آقازاده پیش از ظهر پنج شنبه و با توجه حضور وزیر صمت در جلسه کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: در شرکت آذرآب شاهد سوء مدیریت فجیع از سوی سهامداران هستیم و شرکت به حال خود رها شده است.

وی ادامه داد: مدیرعامل شرکت آذرآب با وجود زحمات یک سال گذشته امروز استعفا کرده و باید گفت مدیر عامل بانک مربوطه بنگاه دار خوبی نبوده و این شرکت بزرگ را رها کرده است.

استاندار مرکزی بیان کرد: سهم بانک مربوطه در بورس عرضه شده و باید جلسه ای در خصوص واگذاری این سهم به افراد دارای صلاحیت تشکیل شود.

آقازاده افزود: شرکت آذرآب سفارش ۲۳ میلیون یورویی دارد و منتظر ضمانت نامه است که در این خصوص با سازمان تامین اجتماعی و امور مالیاتی مکاتباتی انجام شده است. اگر تحویل ضمانت نامه انجام شود، کار بزرگی در راستای رفع مشکلات شرکت و تامین منابع مالی انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: در ارتباط با رفع مشکلات شرکت آذر آب هفته آینده جلسه ای در وزارت صمت تشکیل شود.

استاندار مرکزی گفت: شرکت هپکو مدیریت ندارد و کسی پاسخگوی دولت، دستگاه و کارکنان آن نیست و باید ظرف ۴۸ ساعت آینده مدیریت این شرکت با تایید سازمان خصوصی سازی مطابق همان روش به کار گرفته شده در طی یک سال اخیر مشخص شود.

آقازاده بیان کرد: از اعتراضات کارگران شرکت هپکو با انجام اقداماتی نظیر بستن راه، تجمع در مقابل دادگستری، استانداری و ... گله مند هستم البته ما آن ها را درک می کنیم اما از این پس در صورت بستن هر نوع شریان برخود قاطع و قانونی انجام می شود و شورای تامین استان نیز باید در این زمینه پیگیری کند.

وی گفت: با توجه به نزدیک بودن انتخابات بعضی افراد از اعتراضات کارگران هپکو برداشت سیاسی می کنند و به نظر می رسد این جریان صنفی نیست و سیاسی است.

استاندار مرکزی اظهار کرد: هیچ منبع قانونی برای پرداخت معوقات وجود ندارد و امسال مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بابت پرداخت معوقات کارگران شرکت هپکو پرداخت شده است.

عناوین برگزیده