تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۴۷
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۵۵۵۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مشارکت بنیاد برکت برای راه‌اندازی 11 واحد تولیدی در استان اردبیل

می متالز - رئیس صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از مشارکت بنیاد برکت در ایجاد و راه‌اندازی ۱۱ واحد تولیدی و صنعتی در این استان خبر داد.
مشارکت بنیاد برکت برای راه‌اندازی 11 واحد تولیدی در استان اردبیل

به گزارش می متالز، رامین صادقی روز پنجشنبه در بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی بخش خورش رستم خلخال افزود: در کنار تلاش بنیاد برکت برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی  وصنعتی و ایجاد زمینه اشتغال برای بخشی از بیکاران راه‌کارهای همکاری برای اجرای طرح‌های مشترک و اشتغال‌زا در استان اردبیل با حضور مسئولان بنیاد بررسی شده است.

او بیان کرد: ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان اردبیل به خاطر ظرفیت و پتانسیل‌های موجود و زیرساخت‌های اقتصادی در منطقه جزو برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل است که بخشی از این هدف با مشارک بنیاد برکت تحقق خواهد یافت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل همچنین گفت: در حوزه‌های مختلف می‌توان با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مسیر پیشرفت گام برداشت و از توانمندی‌ها، حمایت‌ها و همکاری‌های بنیاد برکت برای اشتغال‌زایی بهره گرفت.

صادقی افزود: در نشست مشترک با مسئولان بنیاد برکت درخواست ۱۶ متقاضی مشارکت در اجرای طرح‌های تولیدی و صنعتی مطرح و در خصوص ۱۱ مورد توافق اولیه حاصل و زمینه برای راه‌اندازی این واحدها در استان فراهم شد.

وی از افزایش شدت برخورد با متخلفان اقتصادی و اخلال‌گران نظم و آرامش بازار استان اردبیل خبر داد و گفت: با افزایش سطح بازرسی آمار تخلفات صنفی از جمله گران‌فروشی ،احتکار کالا و یا تخلفات مشابه بمراتب در استان کاهش یافته است.

۳۴ درصد واحدهای صنعتی استان اردبیل راکد هستند.

نرخ رسمی بیکاری در استان اردبیل بر اساس سرشماری سال ۹۵ حدود ۱۵.۸ درصد و تعداد بیکاران استان نیز ۶۵ هزار نفر اعلام شده است.

بر اساس آمارهای موجود، از مجموع یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۶۱۰ نفر جمعیت استان اردبیل، ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر در هزار و ۵۵۵ روستا سکونت دارند که از این تعداد هزار و ۲۴ روستای بالای ۲۰ خانوار هستند.

عناوین برگزیده