تاریخ: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۲۷
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۶۴۰۸۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

کوتاهی وزیر صمت برای انتقال سهام آذرآب به مپنا/ مصوبه خرید ۲۴۰۰ دستگاه ماشین‌آلات از هپکو توسط سازمان مدیریت متوقف‌شده است

می متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کوتاهی وزیر صمت برای واگذاری سهام آذرآب به مپنا گفت: تا امروز وزیر صمت حتی یک جلسه با مدیرعامل مپنا نداشته و این شرکت که طالب واگن پارس است هنوز درگیر تشریفات اداری و فرآیند انتقال از سازمان گسترش صنایع ایران است و این‌ها به روند واگذاری آسیب جدی وارد می‌کند.
کوتاهی وزیر صمت برای انتقال سهام آذرآب به مپنا/ مصوبه خرید ۲۴۰۰ دستگاه ماشین‌آلات از هپکو توسط سازمان مدیریت متوقف‌شده است

به گزارش می متالز، علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه هپکو پس از بازگشت سهام آن به دولت در آستانه انتخاب مدیران است، گفت: باید در این خصوص دقت های لازم به عمل آید چراکه کوچکترین بی دقتی مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد.

کریمی اظهار کرد: در حال حاضر که سازمان خصوصی سازی هپکو را مدیریت می کند این شرکت دارای متولی نیست باید تصمیم مناسبی در این خصوص اتخاذ شود چراکه سازمان خصوصی‌سازی ساختار اداری و امکانات مالی برای پشتیبانی از هپکو را در اختیار ندارد.

وی با اشاره به مصوبه خرید ۲۴۰۰ دستگاه ماشین آلات از هپکو که به امضای سه وزیر صمت، وزیر راه و شهرسازی و وزیر کشور رسیده و هم اکنون این مصوبه توسط سازمان مدیریت متوقف شده، گفت: اخیرا رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور قول داده است که ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق در اختیار سازمان راهداری کشور قرار دهد و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز وجه نقد از سوی سازمان راهداری تامین و خرید ماشین آلات از هپکو انجام گیرد که گام رو به جلو برای تولید و رونق شرکت محسوب می شود که البته اگر این وعده عملیاتی شود.

کریمی با بیان اینکه سهام دار قبلی آذرآب ۱۵۰ میلیارد تومان به شرکت بدهکار است، افزود: اگر این مبلغ بازگردانده شود  سرمایه در گردش و منبعی برای پرداخت حقوق کارگران بود اما مدیریت آذرآب طی بیش از ۲ سال اخیر در این راستا اقدامی نکرده است.

وی با تأکید بر اینکه امروز برخی ها برای شرکت آذرآب دندان تیز کرده اند بیان داشت: شرکت مپنا خواستار شرکت آذرآب بود اما در مدت اخیر به شکلی با این شرکت برخورد شد که فرار کند و شرکت را قبول نکند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با اشاره به کوتاهی وزیر صمت برای واگذاری سهام آذرآب به مپنا عنوان کرد: تا امروز وزیر صمت حتی یک جلسه با مدیرعامل مپنا نداشته و این شرکت که طالب واگن پارس است هنوز درگیر تشریفات اداری و فرآیند انتقال از سازمان گسترش صنایع ایران است و اینها به روند واگذاری آسیب جدی وارد می کند.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات امروز  کار پیچیده ای نیست و تنها یک تصمیم می خواهد، گفت: کافی است وزاری اقتصادی دولت کنار یکدیگر بنشینند و تکلیف آذرآب، واگن پارس و هپکو را روشن کنند چراکه مشخص شدن تکلیف این سه شرکت از خواسته های به حق کارگران است و باید توجه شود.

کریمی، مهمترین دلیل بیرون آمدن کارگران را نداشتن کار و تولید شرکت دانست و افزود: سال گذشته فرصت طلایی که برای رونق تولید به واسطه تحریم ها ایجاد شده بود به دلیل مشکلات ساختاری از بین رفت ولی باید قدر فرصت ها را بدانیم و در جهت رونق تولید گام برداریم.

عناوین برگزیده