تاریخ: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۱۱
بازدید: ۲۵۹
کد خبر: ۶۴۱۴۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

تغییر تجارت الکترود گرافیتی هند به دلیل شرایط نامشخص محیط تجاری/ رشد واردات و سقوط صادرات الکترود گرافیتی هند/ هندی ها به تجارت الکترود گرافیتی بدبین هستند

می متالز - جنگ تجاری که سال گذشته بین آمریکا و چین آغاز شد و سبب تحمیل تعرفه های بالا بر واردات فولاد و آلومینیوم شد، بر محیط جهانی تأثیر گذاشته است و منجر به تشدید تنش های تجاری و ژئوپلیتیکی و اقتصادی شده است.
تغییر تجارت الکترود گرافیتی هند به دلیل شرایط نامشخص محیط تجاری/ رشد واردات و سقوط صادرات الکترود گرافیتی هند/ هندی ها به تجارت الکترود گرافیتی بدبین هستند

به گزارش می متالز، افزایش تدابیر حفاظتی توسط کشورهای مختلف، باعث افزایش تقاضا و تولید فولاد در سطح جهان شده است که نتیجه آن افزایش تقاضا برای الکترود گرافیتی (GE) که یکی از مؤلفه های اصلی تولید فولاد به روش کوره قوس الکتریکی است، بوده و بازار این ماده را مورد تأثیر قرار داده است.

هند که یک کشور اصلی تولیدکننده الکترود گرافیتی است طی یک سال گذشته شاهد تغییر در روند واردات و صادرات الکترود بوده است. 
در طی ماه های ژانویه تا آگوست، واردات الکترود گرافیتی در هند در مدت مشابه سال قبل با رشد همراه شد و از 2125 تن به 9389 تن رسید. دلیل رشد واردات، حدف عوارض آنتی دامپینگ در آگوست سال گذشته از سوی دولت هند بر واردات الکترود بود که در نتیجه واردات الکترود از چین را افزایش داد و رشد آن چشمگیر بود. 
طبق اطلاعات گمرک، سهم چین از کل واردات الکترود گرافیتی وارد شده به هند طی ژانویه تا آگوست 71 درصد است و پس از آن ژاپن تنها 8 درصد سهم دارد.
از نظر میزان صادرات اما صادرات الکترود گرافیتی هند در طی 8 ماهه نخست سال 2019 سقوط 28 درصدی داشته و از 54 هزار و 679 تن به 39 هزار و 454 تن در مدت مذکور رسیده است.
تحریم های آمریکا علیه ایران در ماه آگوست سال گذشته و پس از آن در ماه نوامبر، صادرات الکترود گرافیتی هند به ایران را محدود کرد و صادرات را برای تولیدکنندگان الکترودهای هندی دشوار کرد. 
از سوی دیگر رقابت سخت به لحاظ قیمتی با الکترود چین و کاهش بهره وری کوره های قوس الکتریکی در سطح جهان، تأثیر منفی بر صادرات الکترود گرافیتی هند در سال 2019 گذاشت.
برای ماه های آینده نیز با توجه به چشم انداز بدبینانه تقاضای جهانی فولاد، احتمالاً صادرات الکترود گرافیتی هند سقوط بیشتری را نسبت به سال قبل تجربه کند در حالی که در مورد واردات، احتمالاً الکترود گرافیتی چین همچنان حضور پر رنگی در بازار هند داشته باشد.

 

عناوین برگزیده