تاریخ: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۴۵
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۶۴۵۰۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
همزمان با پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن ایران

برگزاری چندین همایش و نشست تخصصی با محور توسعه معدن و صنایع معدنی کشور

می متالز - توسعه معدن و صنایع معدنی کشور در سه بخش اصلی (اکتشاف، استخراج و فرآوری)، محور اصلی برگزاری چند همایش، کارگاه و نشست تخصصی است که در روزهای برپایی پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات معدن، راهسازی و صنایع وابسته (ایران کان مین 2019) و با حضور دست اندرکاران، صاحبان معادن و مسوولان دولتی و بخش خصوصی برگزار خواهد شد.
برگزاری چندین همایش و نشست تخصصی با محور توسعه معدن و صنایع معدنی کشور

به گزارش می متالز، این نمایشگاه از 9 تا 12 آبان با حضور و مشارکت ده‌ها شرکت داخلی و خارجی بویژه کشورهای مختلف اروپائی در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

تحریم‌ها و چالش‌های تولید، نشست کمیته اکتشاف خانه معدن ایران، محیط زیست و معدن کاری سبز، الگوی ساده از تیپ‌های ذخایر مس و ارتباط آن ها با زون‌های ساختاری ایران، نقش دولت در تسهیل و توسعه درآمدهای غیر نفتی و استارتاپ‌های معدنی و شرکت‌های دانش بنیان برخی از عناوین کارگاه‌ها و پنل‌های پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی و ماشین‌آلات وابسته است.

توسعه اکتشاف، ماشین ‌سازی در حوزه معدن و صنایع معدنی، فعال‌سازی معادن کوچک و متوسط، صادرات مواد معدنی و جلوگیری از خام‌فروشی و بازیافت باطله‌های معدنی، بررسی چالش‌های موجود در بخش اکتشاف، معرفی کنسرسیوم‌های بزرگ اکنشاف، چالش‌های مدیریت منابع آب، مسوولیت اجتماعی معدن کاران، بازسازی معادن و گذار ابزارهای مالی و سرمایه‌گذاری در معادن و صنایع معدنی برخی موضوع‌هایی است که در این همایش‌ها و کارگاه‌های علمی مورد بررسی و واکاوی قرار می‌گیرد.

در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی و ماشین‌آلات وابسته بیش از 170 شرکت و واحد تولیدی داخلی و 30 شرکت خارجی یا نمایندگی‌های آنها، جدیدترین و نوین‌ترین تولیدات و صنایع معدنی خود را در فضائی بالغ بر 17 هزار متر مربع ارائه و در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهند.

در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی،ماشین‌آلات و تجهیزات معدن، راهسازی و صنایع وابسته و در کنار شرکت‌های داخلی، شرکت کنندگان خارجی از شش کشور آلمان،ترکیه، چین، روسیه و لهستان حضور دارند و نوین‌ترین تجهیزات، دستگاه‌ها و صنایع مرتبط با بخش معدن را به نمایش عموم گذاشتند. از این تعداد کشورهای آلمان و چین بصورت گروهی در نمایشگاه مشارکت دارند.

در این نمایشگاه؛ انواع صنایع و تجهیزات معادن زیر زمینی و روباز، دستگاه ها، تجهیزات و ماشین‌آلات خاکبرداری، ماشین آلات مشترک راهسازی و معدنی، دستگاه ها و ماشین‌آلات حفر و نگهداری تونل، دستگاه‌ها و تجهیزات مرتبط به فرآوری معدنی، ماشین‌آلات و تجهیزات اکتشاف معادن، تجهیزات وابسته به ذوب و استحصال فلزات، سنگ های ساختمانی و تزئینی، تجهیزات برش و فرآوری سنگ تزئینی، سنگ های قیمتی و گرانبها، معدن و محیط زیست، سیستم های تهویه معادن، نرم افزارها و سیستم های پردازش داده های معدنی، تکنولوژی های نوین در صنعت معدن، مواد منفجره و تجهیزات انفجار، تجهیزات تامین برق و روشنائی معادن، تجهیزات و تخلیه و آبرسانی معادن زیرزمینی به نمایش عموم گذاشته می‌شود.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی و ماشین‌آلات وابسته از 9 تا 12 آبان ماه هر روز از ساعت 9 تا 17 در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد