تاریخ: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۳۱
بازدید: ۳۰۳
کد خبر: ۷۳۲۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون یک شرکت بیمه حاضر در فرابورس:

نحوه محاسبه ضریب توانگری مالی شرکت‌های بیمه احتمالا" تغییر کند

می متالز - معاون یک شرکت بیمه حاضر در فرابورس از احتمال بازنگری در فرمول محاسبه ضریب توانگری مالی خبر داد و درباره شرایط انعقاد قراردادهای بزرگ توضیح داد.
نحوه محاسبه ضریب توانگری مالی شرکت‌های بیمه احتمالا" تغییر کند

به گزارش می متالز، محمد مهدی عزیزی امیری با بیان اینکه توانگری مالی در راستای کسب اطمینان بیشتر از ایفای تعهدهای شرکت‌های بیمه در قبال بیمه‌گذاران تعریف شده  گفت: ارزیابی این ضریب در دنیا فرمول‌های مختلفی دارد که در ایران نیز با فرمول خاصی محاسبه می‌شود.

وی افزود: کارشناسان انتقاداتی به رویه ارزیابی توانگری مالی بیمه‌ها دارند که احتمالا این فرمول بازنگری شود. برخی مخصوصا" مدیران عامل شرکت های بیمه‌ معتقدند ضریب توانگری مالی، فقط یک عدد بوده و همه جوانب را در بر نمی‌گیرد و باید تغییراتی در آن ایجاد شود. مهم‌تر از ضریب توانگری مالی،  رتبه‌بندی شرکت‌های این صنعت است که ضریب توانگری مالی نیز در ذیل آن لحاظ می‌شود و در همه جای دنیا به همین شکل است.

معاون شرکت بیمه دی (حاضر در بازار دوم معاملات فرابورس با سرمایه 250 میلیارد تومانی) ادامه داد: توانگری مالی ممکن است در سال‌های آتی چندان اهمیتی نداشته باشد اما از این جهت که شرکت‌ها تا چه اندازه بیمه‌گذاران را برای پرداخت خسارت مطمئن می کنند، اهمیت دارد. از سوی دیگر ضریب توانگری مالی هم در بخش بیمه‌گری و هم در سرمایه و بازار برای شرکت‌ها مهم بوده و نوعی رقابت در رتبه بندی است.

عزیزی امیری درباره شرایط انعقاد قراردادهای بزرگ با شرکت‌های بیمه هم توضیح داد: ممکن است شاخص اول، توانگری مالی باشد و معمولا هم اینطور بود که بستگی دارد در کدام قسمت باشد. چرا که در بیمه‌های ثالث، بدنه و درمان ممکن است چندان موثر نباشد اما در مناقصه‌های بزرگ، بیمه‌گذار شرایطی را مانند برخورداری از سطح توانگری یک یا دو اعلام می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع در همه مناقصه‌ها صادق نیست، اما بخش بزرگی از بیمه‌گذاران بزرگ این شرایط را ملاک قرار می‌دهند و ممکن است در بخش بازار نیز یک مزیت رقابتی باشد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده