تاریخ: ۱۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۵۴
بازدید: ۳۵۳
کد خبر: ۷۷۶۳۲
سرویس خبر : متالورژی و مواد

آغاز ساخت کارخانه آلیاژ سیلیکون - منگنز در اسلام‌آباد غرب با مشارکت چین

می متالز - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه، با اشاره به آغاز عملیات ساخت کارخانه آلیاژ سیلیکون - منگنز در شهرک صنعتی مرصاد اسلام‌آباد غرب توسط چینی‌ها، گفت: چین شریک تجاری ماست.
آغاز ساخت کارخانه آلیاژ سیلیکون - منگنز در اسلام‌آباد غرب با مشارکت چین

به گزارش می متالز، علی محمدی اظهار داشت: قرار است با همکاری سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه‌های گردشگری، معدن، کشاورزی و صنعت، پروژه‌هایی در استان اجرا شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 602 مورد درخواست سرمایه‌گذاری در سامانه «پنجره واحد» ثبت شده است، افزود: در این سامانه، زمان پاسخگویی به استعلامات مشخص شده و مرتبا دیده می‌شود که فلان طرح در چه روزی، چه ساعتی و چه موعدی انجام خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه، با اشاره به حضور سرمایه‌گذاران چینی در استان، آن را فرصت مغتنمی برای استان کرمانشاه در راستای اشتغالزایی و رونق اقتصادی دانست و گفت: چین شریک تجاری ماست و امیدواریم روابط اقتصادی گسترده‌ای با هم داشته باشیم.

وی تصریح کرد: 2 گروه از این سرمایه‌گذاران قبلا مجوزهای لازم را برای سرمایه‌گذاری بیش از 140 میلیون یورویی در شهرک صنعتی زاگرس و مرصاد را گرفته‌اند.

محمدی به آغاز عملیات ساخت کارخانه آلیاژ سیلیکون - منگنز در شهرک صنعتی مرصاد اسلام‌آباد غرب اشاره کرد و گفت: این پروژه با ظرفیت تولید یک‌هزار و 500 تن در سال و سرمایه‌گذاری 10 میلیون یورو، اشتغال زایی 280 نفر به صورت مستقیم و بیش از 400 نفر را به صورت غیرمستقیم در پی دارد.

وی در پایان اشتغال زایی سرمایه‌گذاران چینی در شهرک صنعتی زاگرس را بیش از یک‌هزار و 500 نفر اعلام کرد و افزود: جذب سرمایه‌گذاران خارجی را در اولویت گذاشته‌ایم با این رویکرد که از سرمایه‌گذار داخلی حمایت شود.

 

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد