تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۱۴
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۸۳۰۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تقاضای سهام همچنان بر عرضه برتری دارد

می متالز - در حالی‌که نیمی از معاملات امروز بورس تهران را پشت سر می‌گذاریم ارزش معاملات خرد سهام به بیش از 2300 میلیارد تومان رسیده است. عرضه‌ها قدرتمند بوده اما تقاضا تا این لحظه به خوبی در برابر عرضه‌ها تاب آورده است.
تقاضای سهام همچنان بر عرضه برتری دارد

به گزارش می متالز، به این ترتیب شاخص کل رشد بیش از هزار واحدی را نشان می‌دهد.

«فملی» بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشته است. سهام ملی‌مس که طی روزهای اخیر در برابرافت قیمت جهانی کالا مقاومت کرده بود امروز اما سرانجام در برابر عرضه‌ها دوام نیاورد و تا کف قیمتی روزانه عقب نشست.

 امروز صف‌های خرید چند صد میلیونی نمادهای بانکی مانند تجارت و صادرات عرضه شد و این موضوع عقب‌نشینی مقطعی این نمادها را به دنبال داشت با این حال بار دیگر قدرت تقاضا باعث شده که معاملات سهام این دو بانک به نزدیکی سقف قیمتی برسد و این نمادهای بانکی بار دیگر در آستانه صف خرید قرار بگیرند.

 به صورت کلی به دنبال اثر ویروس کرونا بر بازارها فشار فروش بر نمادهای کالایی محسوس است اما در نقطه مقابل معامله‌گران به سمت سهام غیرکالایی و با بهانه‌های صعودی کشیده شده‌اند. بر این اساس گرچه صف خرید سهام ایران‌خودرو چندین بار عرضه شده بود با این حال این نماد در غیاب «خساپا» بار دیگر به صف خرید رسیده است.

عناوین برگزیده