تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۸۵۵۹۹
سرویس خبر : انرژی

توسعه صنعت پتروشیمی راه تولید سرمایه در کشور است

می متالز - مشاور عالی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تأکید بر اقتصاد مبتنی بر نفت و تکمیل زنجیره ارزش گفت: راه تولید سرمایه در کشور توسعه صنعت پتروشیمی است.
توسعه صنعت پتروشیمی راه تولید سرمایه در کشور است

به گزارش می متالز، علی وطنی روز یکشنبه، ۲۷ بهمن ماه جاری در آیین آغاز به کار همایش و نمایشگاه تخصصی ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با اشاره به اینکه ارزش کل محصولات تولیدی صنعت پتروشیمی جهان بالغ بر ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار است، افزود: ۶ درصد انرژی جهان در سال ۲۰۱۴ فقط به عنوان خوراک صنعت پتروشیمی استفاده شده است.

وطنی نوآوری و توسعه فناورانه را به‌عنوان یکی از گلوگاه‌های توسعه صنعت پتروشیمی عنوان و تصریح کرد: نکته کلیدی برای زیست‌بوم فناوری نیروی انسانی است که باید از نیروهای تحصیلکرده کشور به‌عنوان بهترین فرصت استفاده کرد.

مشاور عالی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه سهم صنایع پتروشیمی از گاز در کشور باید افزایش یابد، گفت: گاز تنها برای سوزاندن نیست. اگر وارد صنعت پتروشیمی شود، ارزش افزوده بسزایی را ایجاد می‌کند و راه تولید سرمایه در صنعت پتروشیمی است.

وطنی با تأکید بر اقتصاد مبتنی بر نفت نه اقتصاد متکی بر نفت و تکمیل زنجیره ارزش که عین سیاست است، افزود: سال‌ها رنج می‌بردیم که واردکننده بنزین هستیم؛ قدردان آنهایی که پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را راه‌اندازی و از این سرمایه باارزش میعانات گازی استفاده کردند هستیم. 

همایش و نمایشگاه تخصصی ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با تمرکز بر شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به مدت ۳ روز از ۲۷ تا ۲۹ بهمن ماه در جزیره کیش دایر است.

عناوین برگزیده