تاریخ: ۲۷ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۳۴
بازدید: ۲۷۶
کد خبر: ۹۳۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران:

20 هزار واحد صنعتی در 4 ساله پیش رو به ظرفیت کامل می رسند / شهرکهای صنعتی باید مدیریت یکپارچه داشته باشند

می متالز - رییس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران صنایع کوچک را اولویت اول سازمان متبوع خود عنوان و اعلام کرد: در نظر داریم با برنامه ریزی های صورت گرفته طی 4 سال آینده 20 هزار واحد صنعتی را به ظرفیت کامل برسانیم.
20 هزار واحد صنعتی در 4 ساله پیش رو به ظرفیت کامل می رسند / شهرکهای صنعتی باید مدیریت یکپارچه داشته باشند

به گزارش می متالز، صادق نجفی در نشست خبری خود افزود: اگر بتوانیم حدود 50 یا 60 درصد صنایعی را که با ظرفیت پایین فعالیت می کنند به ظرفیت کامل برسانیم قطعا اشتغال مستقیم و غیر مستقیم را به دوبرابر افزایش خواهیم داد.

نجفی در ادامه از برنامه ریزی برای ایجاد اشتغال ضربتی خبر داد و افزود: امکانات و تسهیلات خوبی در اختیار داریم که اگر بتوانیم مسوولین را نیز با خود همراه کنیم تحولاتی اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به اجرای برنامه در نواحی روستایی و دهستان ها اضافه کرد: در پی ایجاد نواحی صنعتی و روستایی هستیم تا با همکاری و همیاری تمام دستگاه ها، صنایعی که در روستاها شکل گرفته یا ایجاد می شود را ساماندهی کنیم.

معاون وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت در ادامه به مشکل بی آبی در نواحی شرقی و مرکزی و .. در کشور اشاره کرد و افزود: شهرکهای ما شهرکهای زنده ای نیستند و با وجود امکانات و زیر ساخت ها نتوانستیم استفاده مناسب از این زیر ساختها به عمل بیاوریم چراکه نتوانستیم اهداف خود را به سازمانهایی که باید در کنار ما باشند تبیین کنیم.

وی همچنین از امضای تفاهم نام مشترکی بین وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت و معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست در آینده نزدیک خبر داد و افرود: بر این اساس درنظر داریم اختیارات درون شهرکها را در دست بگیریم تا بتوانیم فضای کسب و کا ر را بهبود بخشیم و با آسان کردن روند کارها ، به کارسرعت ببخشیم.

شهرکها باید مدیریت یکپارچه داشته باشند

نجفی افزود: با معاون وزیر نیرو هم طی جلسه ای توافقاتی داشتیم که در داخل شهرکها ،‌شورای هماهنگ بانک های خصوصی و دولتی در کنار ما باشند و بتوانیم از بخشی از امکانات آنها استفاده کنیم تا ظرفیت های خالی و ایجادی را فعال کنیم چراکه شهرک صنعتی باید مدیریت یکپارچه داشته و تمام اختیارات لازم را از دستگاههای اجرایی داشته باشد.

لزوم نوسازی واحدهای صنعتی

وی با تاکید بر نوسازی واحد های صنعتی تصریح کرد: نوسازی واحدهای صنعتی ابتدا از واحد های کوچک به متوسط و از متوسط به واحد های بزرگ باید اتفاق بیفتد و برای این امر نیز باید برنامه ریزی داشته باشیم.

نجفی ادامه داد: این امر زمانی محقق می شود که بازار داخلی و خارجی وجود داشته باشد و ما این وظیفه را داریم و در این راه باید ایجاد انگیزه در مردم برای خرید کالای داخلی اتفاق بیفتد و باید از شبکه هایی که برای ورود کالای قاچاق به کشور وجود دارد درجهت حمایت از تولید داخل استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: اگر حلقه های مفقوده به هم وصل شوند خیلی از مشکلات و مسائل حوزه بازار حل و جلوی قاچاق گرفته می شود و ما نیز در حال ایجاد زنجیره هایی در این زمینه هستیم.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در ادامه با اشاره به جلسه ضربتی با وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت برای ایجاد اشتغال برای 450هزار نفر افزود: دستگاه قضایی، مجلس و.. باید در کنار ما باشند و دغدغه نمایندگان باید معیشت و اشتغال باشد و این طبیعی است و دغذغه رییس جمهور و وزیر صنعت نیز ایجاد زمینه برای حضور مدیران با انگیزه و ریسک پذیر است.

نیازمند مدیریت جهادی برای حل اشتغال و معیشت هستیم

وی بیان کرد: مدیریت جهادی و انگیزه های کار جهادی در وزارت صنعت هست و اگر با هم در زمینه ایجاد انگیزه برای تولید کالای ایرانی کار کنیم طی سالهای آینده شاهد به وجود آمدن برندهای از صنایع داخلی کشور خواهیم بود و ما نیز در حال مدل سازی و برنامه ریزی در این زمینه هستیم.

نجفی در ادامه ایجاد تعامل منطقی بین مردم و مسوولین را باعث حل بسیاری از مشکلات و مسایل کشور دانست و تصریح کرد: هم دولت، هم رییس جمهور و هم وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت تلاش دارند که دو موضوع اساسی معیشت و بیکاری را در کشور حل کنند.

به گفته وی حدود 960 شهرک صنعتی در کشور وجود دارد که ازاین تعداد بیش از 700 شهرک فعال هستند و با توجه به زیر ساختهای موجود امکان سرمایه گذاری را دارند وحدود 98 هزارواحد در حال ساخت یا دارای پروانه بهره برداری در این شهرکها وجود دارد که از این تعداد حدود40 هزارو 88 واحد پروانه بهره برداری دارند و از بین این تعداد واحد حدود33 هزار واحد فعال هستند.

خبرنگار: منصوره قنبری

منبع: شاتا
عناوین برگزیده