به گزارش می متالز، حمیدرضا عبدالله پور با اشاره به اینکه منشا مشکل، تغییرات نرم افزاری زیرساخت معاملات برخط بود و نه هسته معاملات فرابورس، افزود: از اسفند گذشته به مرور، تاخیر در بروز رسانی اطلاعات بازار در سیستم های آنلاین مشاهده می شد و این موضوع با همکاران شرکت مدیریت فناوری مطرح شد ؛در نهایت راه حل جدیدی برای رفع مشکل مربوطه ارایه شد تا شرکت های نرم افزاری با اعمال تغییرات مورد نظر، اطلاعات لحظه ای بازار را بدون تاخیر دریافت کنند.
وی توضیح داد: از آنجا که این تاخیر در روزهای گذشته افزایش یافته بود، تغییرات مذکور در چند روز گذشته در سیستم ها اعمال و نتیجه مطلوب حاصل شد ؛ در نهایت راهکار شرکت مدیریت فناوری بخوبی پاسخ داد و اطلاعات بازار بدون هیچ تاخیری به کاربران ارایه می شود.
عبدالله پور اظهار داشت: اختلال ایجاد شده امروز در ارسال سفارشات بخصوص در نمادهای فرابورسی که از اثرات اعمال تغییرات یاد شده در سامانه های معاملات برخط شرکت رایان هم افزا بود، پس از بررسی و ریشه یابی مرتفع شد و ارتباطی با هسته معاملات یا خدمات شرکت مدیریت فناوری نداشته است.
مدیرعامل شرکت رایان هم افزا در پایان ضمن پوزش از کاربران افزود: در حال حاضر سامانه ها با سرعت عمل بسیار مطلوب تر نسبت به گذشته، در حوزه دریافت و ارایه اطلاعات بازار در حال سرویس دهی هستند.