به گزارش می متالز، این شرکت همچنین در سالجاری، تامین زیرساختهای ۸۰ درصد از نیاز خودروسازان به ایربگ را در دستور کار خود قرار داده است. به گزارش روابط عمومی کروز، مجید واردی مدیرگروه ایربگ صنایع تولیدی کروز در مورد داخلیسازی کیسه هوا (ایربگ) خودروها گفت: این سیستم از دو قسمت اصلی رایانه کیسه هوا (ACU) و مدول کیسه هوا تشکیل شده که در گذشته همه آنها وارداتی بودند و شرکت کروز به تازگی توانسته آنها را بومیسازی کند. واردی با اشاره به روند بومیسازی رایانه کیسه هوا افزود: شرکت کروز پس از پنج سال کار تحقیقاتی، انجام آزمایشهای متعدد و سرمایهگذاری چشمگیر، بدون کمک از خارج و با تکیه بر دانش و توانمندی مهندسان ایرانی، موفق به تولید آن شده است، این موضوع علاوهبر طراحی سختافزار، مستلزم اجرای مرحله به مرحله یک نرمافزار چند هزار خطی بود و اکنون مراحل تست خود را در خودروهای متفاوت گذرانده و آماده تولید انبوه در سالجاری است.
وی تصریح کرد: ایربگ از دو بخش پلتفرم و کالیبراسیون تشکیل شده که پلتفرم آن در خودروهای متفاوت یکسان است و بخش کالیبراسیون متناسب با نوع خودرو تنظیم میشود. کروز در حال حاضر کالیبراسیون مربوط به خودروهای تیبا و سمند را آمادهسازی کرده و تا پایان سالجاری کالیبراسیون نرمافزار برای همه خودروهای داخلی انجام خواهد شد. مدیرگروه ایربگ کروز با اشاره به اینکه پارچه کیسه هوا در اقدامی جدید توسط کروز بومیسازی شده است، خاطرنشان کرد: پارچه کیسه هوا توسط نخ مخصوص بافته و آماده میشود و پس از کسب تاییدات لازم، بهزودی به تولید انبوه میرسد. حتی همزمان با واردات، نخ مربوطه در اختیار یکی از شرکتهای دانشبنیان قرار گرفته تا بومیسازی تولید نخ هم امکانسنجی شود. به گفته واردی، همچنین با بومیسازی قطعات متفاوت ایربگ و افزایش ظرفیت تولید، نیروی انسانی مستقر در خطوط تولیدی این محصول نیز افزایش پیدا کرده است.