تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۱۰۰۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ایران در بخش معدن برندسازی کند

می متالز - یک مدرس خارجی گفت: ایران برای موفقیت در کسب و کار بین المللی، در بخش معدن برندسازی کند.پرفسور هاپ روئل در سمینار آموزشی کسب و کارهای بین المللی با بیان این مطلب اظهار داشت: ایران بر خلاف برخی کشورها - همچون هلند که تنها گاز دارد- یکی از غنی ترین کشورها در زمینه مواد معدنی است اما برای موفقیت، باید روش مناسبی برای استفاده از این منابع ارزشمند به کار گیرد.
ایران در بخش معدن برندسازی کند

وی ادامه داد: برندسازی و کسب و کار بین المللی دو روی یک سکه هستند و ایران برای ورود به کسب و کار بین المللی می تواند در بخش معدن و صنایع معدنی برند سازی کند.

این مدرس خارجی با اشاره به روش های موفقیت در کسب و کار بین المللی و برندسازی، تصریح کرد: نخستین اقدام، سرمایه گذاری در فعالیت های دارای ارزش افزوده است که در ایران، بخش معدن به عنوان یک بخش مهم در این زمینه، باید نقاط قوت و ضعف و نیز فرصت ها و تهدیدهای آن بررسی شود و برای 3، 5 و 10 سال آینده برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: همچنین، توجه به نوآوری و خلاقیت به عنوان یکی از مهمترین مولفه ها و نیز سرمایه گذاری در فعالیت های بالادستی و محصولات پیشرفته به جای مواد خام ضروری است.

روئل به موضوع سرمایه گذاری در ایجاد ارتباط در کسب و کار بین الملل اشاره کرد و گفت: سازمان دهی ماموریت های تجاری و صنعتی برای انتخاب کشورهای هدف، فراهم کردن ماموریت های کاری خوب و پیگیری ماموریت های کاری در این زمینه باید انجام شود.

وی افزود: انتخاب شرکای کسب و کار قابل اعتماد، از دیگر ضرورت های حضور در کسب و کار بین المللی است و ارتباط با موسسات دولتی در کشور های هدف به منظور اطمینان و چک کردن شرکای بالقوه مهم است.

تغییر را ایجاد کنیم

روئل با بیان اینکه برای توسعه کسب و کار بین المللی باید روی نیروی انسانی تمرکز کرد، گفت: ایران در بخش صنایع معدنی، نیروی انسانی بسیار خوبی دارد و بهتر است روی آنها به عنوان نقاط قوت سرمایه گذاری کند.

وی افزود: به رغم روی کار آمدن رؤسای جمهور در کشورها و با دیدگاه های مختلف، نباید به دنبال موج تغییرات جهانی تغییر کنیم، بلکه باید خودِ تغییر را ایجاد کنیم و برای پیشبرد امور، نوآوری و خلاقیت داشته باشیم.

این مدرس خارجی با بیان اینکه کسب و کار بین المللی سخت و نیازمند پویایی است، تصریح کرد: در اروپا سفرای کشورها اطلاعات اقتصادی لازم را برای فعالان اقتصادی ارائه می کنند و شبکه دیپلماتیک (سفارت خانه ها و کنسولگری ها) در خدمت تجار و بازرگانان و کسب و کارهای کوچک و متوسط است.

وی ادامه داد: در ایران نیز باید سفارت خانه ها در خدمت کسب و کار ها باشند. بر روی پیدا کردن شرکای جدید به صورت بلند مدت و نه کوتاه مدت اقدام کیند. سفرا و کنسولگری ها باید زیرساخت های لازم را فراهم کنند تا بتوان شرکای تجاری خوبی پیدا کرد.

روئل با اشاره به اینکه موفقیت در کسب و کار در یک کشور، نیازمند مهارت، منابع لازم، اطلاعات تجاری لازم از کشور مقابل قرارداد خوب، شخص و شریک خوب است، گفت: تا اهمیت دیپلماسی تجاری برجسته نشود، نمی توانید در کشور مقابل موفق عمل کنید. همچنین، باید فرهنگ کشور هدف را بشناسید و اطلاعات کافی از آن داشته باشید.

به گفته این مدرس هلندی، تا حد ممکن برای برند سازی، در سطح ملی اقدام کنیم و اگر نمی توانیم در سطح شهری، منطقه ای و محلی، برنامه تعریف کنیم و اقدام به برند سازی کنیم . برای برندسازی در صنعت، یک استراتژی وجود دارد و اهداف در طول زمان نباید تغییر کند.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده