وی ادامه داد: برندسازی و کسب و کار بین المللی دو روی یک سکه هستند و ایران برای ورود به کسب و کار بین المللی می تواند در بخش معدن و صنایع معدنی برند سازی کند.
این مدرس خارجی با اشاره به روش های موفقیت در کسب و کار بین المللی و برندسازی، تصریح کرد: نخستین اقدام، سرمایه گذاری در فعالیت های دارای ارزش افزوده است که در ایران، بخش معدن به عنوان یک بخش مهم در این زمینه، باید نقاط قوت و ضعف و نیز فرصت ها و تهدیدهای آن بررسی شود و برای 3، 5 و 10 سال آینده برنامه ریزی شود.
وی ادامه داد: همچنین، توجه به نوآوری و خلاقیت به عنوان یکی از مهمترین مولفه ها و نیز سرمایه گذاری در فعالیت های بالادستی و محصولات پیشرفته به جای مواد خام ضروری است.
روئل به موضوع سرمایه گذاری در ایجاد ارتباط در کسب و کار بین الملل اشاره کرد و گفت: سازمان دهی ماموریت های تجاری و صنعتی برای انتخاب کشورهای هدف، فراهم کردن ماموریت های کاری خوب و پیگیری ماموریت های کاری در این زمینه باید انجام شود.
وی افزود: انتخاب شرکای کسب و کار قابل اعتماد، از دیگر ضرورت های حضور در کسب و کار بین المللی است و ارتباط با موسسات دولتی در کشور های هدف به منظور اطمینان و چک کردن شرکای بالقوه مهم است.
روئل با بیان اینکه برای توسعه کسب و کار بین المللی باید روی نیروی انسانی تمرکز کرد، گفت: ایران در بخش صنایع معدنی، نیروی انسانی بسیار خوبی دارد و بهتر است روی آنها به عنوان نقاط قوت سرمایه گذاری کند.
وی افزود: به رغم روی کار آمدن رؤسای جمهور در کشورها و با دیدگاه های مختلف، نباید به دنبال موج تغییرات جهانی تغییر کنیم، بلکه باید خودِ تغییر را ایجاد کنیم و برای پیشبرد امور، نوآوری و خلاقیت داشته باشیم.
این مدرس خارجی با بیان اینکه کسب و کار بین المللی سخت و نیازمند پویایی است، تصریح کرد: در اروپا سفرای کشورها اطلاعات اقتصادی لازم را برای فعالان اقتصادی ارائه می کنند و شبکه دیپلماتیک (سفارت خانه ها و کنسولگری ها) در خدمت تجار و بازرگانان و کسب و کارهای کوچک و متوسط است.
وی ادامه داد: در ایران نیز باید سفارت خانه ها در خدمت کسب و کار ها باشند. بر روی پیدا کردن شرکای جدید به صورت بلند مدت و نه کوتاه مدت اقدام کیند. سفرا و کنسولگری ها باید زیرساخت های لازم را فراهم کنند تا بتوان شرکای تجاری خوبی پیدا کرد.
روئل با اشاره به اینکه موفقیت در کسب و کار در یک کشور، نیازمند مهارت، منابع لازم، اطلاعات تجاری لازم از کشور مقابل قرارداد خوب، شخص و شریک خوب است، گفت: تا اهمیت دیپلماسی تجاری برجسته نشود، نمی توانید در کشور مقابل موفق عمل کنید. همچنین، باید فرهنگ کشور هدف را بشناسید و اطلاعات کافی از آن داشته باشید.
به گفته این مدرس هلندی، تا حد ممکن برای برند سازی، در سطح ملی اقدام کنیم و اگر نمی توانیم در سطح شهری، منطقه ای و محلی، برنامه تعریف کنیم و اقدام به برند سازی کنیم . برای برندسازی در صنعت، یک استراتژی وجود دارد و اهداف در طول زمان نباید تغییر کند.