تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۲۰
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۱۰۰۷۳۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اولین جلسه هیات حل اختلاف موضوع ماده ۲۴ مکرر قانون معادن در سمنان تشکیل شد

می متالز - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در راستای اجرای تبصره ۵ ماده ۲۴ قانون معادن، اولین جلسه هئیت حل اختلاف موضوع ماده ۲۴ مکرر قانون معادن در سال ۹۹ در استان برگزار شد.
اولین جلسه هیات حل اختلاف موضوع ماده ۲۴ مکرر قانون معادن در سمنان تشکیل شد

به گزارش می متالز، علی تشنه دل با اعلام این خبر افزود: این جلسه بمنظور بررسی موارد مخالفت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با واگذاری محدوده های معدنی به ریاست آشناگر ، استاندار سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد و به درخواست ۱۷ متقاضی درخصوص انجام عملیاتهای مختلف معدنی رسیدگی شد.

وی با اشاره به دستور کار این جلسه تصریح کرد: از تعداد معادن بررسی شده مذکور در این نشست، پنج مورد مزایده‌ای و ۱۲ مورد هم در ارتباط با محدوده‌های ثبت شده که با مخالفت جزئی و کلی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان همراه بوده است که در خصوص فعالیت این معادن بحث و تبادل نظر شد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: ۶۲۶ مورد پروانه بهره‌برداری برای حدود ۴۲ نوع ماده معدنی در سمنان وجود دارد و ظرفیت استخراج سالیانه معادن در استان ۲۳ میلیون تُن است.

دبیر شورای معادن استان ادامه داد: پراکندگی و تنوع مواد معدنی در گستره ۹۷ هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربعی استان سمنان به گونه ای است که از معادن این استان سالانه ۲۳ میلیون تن مواد معدنی استخراج می‌شود.

تشنه دل تصریح کرد: ۲۰ درصد از معادن کشور سهم استان سمنان است و این استان با داشتن ۶۲۶ معدن، از نظر تعداد معادن رتبه پنجم و در شاخص استخراج رتبه ۶ کشور را دارد.

عناوین برگزیده