به گزارش می متالز، وی بیان کرد: بهویژه اکنون که در شرایط تحریم به سر میبریم، حجم زیادی از ارز وجود دارد که افراد نمیتوانند منشأ مشخص آن را ارائه کنند.
محبینژاد با بیان اینکه بانک مرکزی همواره تاکید ویژهای روی مشخص بودن منشأ ارزها داشته، تاکید کرد: این در حالی است که با این سیاست، برای تحریمکنندگان نیز منشأ ارزها مشخص میشود و دیگر نمیتوان به دور زدن تحریمها ادامه داد.
این مقام صنفی در پاسخ اینکه آیا امکان استفاده از گزینه واردات بدون انتقال ارز برای قطعهسازان وجود دارد، خاطرنشان کرد: بیشترین حجم گردش اقتصادی و تولید ارزش افزوده در کشور مربوط به صنعت خودرو است و اگر غیر از این باشد و تامین ارز برای این صنعت انجام نشود، نمیتوان به شعار «جهش تولید» جامه عمل پوشاند.
وی گفت: با توجه به برنامه امسال خودروسازان برای تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو، ارز مورد نیاز این صنعت حدود سه میلیارد دلار میشود که شامل قطعهسازان و خودروسازان است. محبینژاد بیان کرد: با تداوم نهضت داخلیسازی، امید میرود هر روز شاهد کاهش ارزبری در صنعت خودرو باشیم و پیشبینی میشود این نیاز تا پایان امسال به کمتر از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برسد.
وی گفت: اکنون میز نخست داخلیسازی در صنعت خودرو به سرانجام رسیده و بهنظر میرسد با اجرایی شدن کامل میزهای دو، سه و چهار، شاهد افزایش داخلیسازیها و کاهش ارزبری در این صنایع باشیم.