تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۱
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۱۰۹۷۱۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون امور صنایع وزارت صمت:

مقدمات واگذاری و تحویل شرکت هپکو توسط ایمیدرو باید انجام شود

می متالز - معاون امور صنایع وزارت، صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس دستور صادره از سوی سرپرست وزارت صمت به سازمان ایمدرو باید مقدمات واگذاری و تحویل شرکت هپکو توسط ایمیدرو انجام شود.
مقدمات واگذاری و تحویل شرکت هپکو توسط ایمیدرو باید انجام شود

به گزارش می متالز، مهدی صادقی‌نیارکی در سفر به استان مرکزی در حاشیه بازدید از ۲ واحد صنعتی استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهر اراک و استان مرکزی می‌تواند با برخورداری از شرکت‌های بزرگ، یکی از قطب‌های ممتاز تجهیزات صنعتی ایران تلقی شود.

وی ادامه داد: بحث تجهیزات صنعتی یکی از مزیت‌های کشور است، زیرا ایران یکی از معدود کشورها در منطقه غرب آسیا است که به این حوزه وارد شده و از دانش فنی برخوردار است و زیرساخت مناسبی در این حوزه وجود دارد، بنابراین شهر اراک و استان مرکزی در حوزه تجهیزات صنعتی می‌تواند از رفرنس‌ها و قطب‌هایی باشد که برای کل کشور تولید انجام می‌دهد.

معاون امور صنایع وزارت، صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز با توجه به مزیت صادرات و انباشت علم در مجتمع‌ها برای صادرات به کشورهای اطراف که از اهداف صادراتی اول کشور هستند، استان مرکزی و شهر اراک در بحث تجهیزات صنعتی و ماشین آلات می‌تواند نقش عمده‌ای ایفا کند.

وی با اشاره به وجود واحدهای حوزه تولید واگن و لوکوموتیو در استان مرکزی، گفت: استان می‌تواند با وجود واحدهای صنعتی پیشران توسعه صنعت ریلی باشد.

معاون امور صنایع وزارت، صنعت، معدن و تجارت گفت: بحث داخلی سازی را در وزارت صنعت به شدت دنبال می‌کنیم چرا که خود صنعتگران نیز راغب به انجام آن هستند.

صادقی‌نیارکی با اشاره به درصد تولیدات و خودکفایی در کمباین‌سازی، گفت: طرح جدید کمباین‌سازی با عنوان کمباین برنج در بازار عرضه می‌شود که صد درصد نیاز داخل را نیز تأمین خواهد کرد.

وی در خصوص کمباین‌های نیمه‌سنگین گفت: ساخت این کمباین‌ها در داخل از پیشرفت خوبی برخوردار است و در آینده نزدیک بحث نهایی‌سازی و عرضه آن به بازار عملیاتی می‌شود.

صادقی‌نیارکی بیان کرد: شرکت ماشین‌سازی در اکثر پروژه‌های نفتی و گازی، پتروشیمی و نیروگاهی حضور داشته است.

وی گفت: امروز در حوزه صنعت پتروشیمی، پالایشگاهی حداقل می‌توان ۷۰ درصد ساخت داخل داشته باشیم و در صنعت نیروگاهی ۶۰ درصد نیروگاه‌های کلاس E ساخت داخل است.

به گفته معاون امور صنایع وزارت، صنعت، معدن و تجارت، بسیاری از تجهیزات ثابت و دوار و مخازن کروی در مجتمع‌های پالایشگاهی نصب شده است، توسط ماشین‌سازی اراک ساخته شده که در منطقه این حجم از ساخت، طراحی و دانش فنی و مهندسی بی‌نظیر است.

صادقی‌نیارکی با اشاره به توسعه صادرات شرکت ماشین‌سازی اراک، گفت: استان مرکزی و شهر اراک به‌عنوان قطب تجهیزات صنعتی ایران از طریق همکاری‌های اتاق بازرگانی به ۱۵ کشور هدف معرفی شود و شرکت‌ها می‌توانند پذیرای شرکت‌های تجاری شوند و از نزدیک توانمندی مربوط به آن‌را مشاهده کنند.

وی برنامه وزارت صمت را حمایت از صنایع عنوان کرد و متذکر شد: وزارت صمت بیش از هشت ماه است که در خصوص مشکلات چند واحد صنعتی با مقامات استانی جلسات مختلفی برگزار کرده است و بخشی از مشکلات مرتفع شده و بخشی نیز در حال پیگیری است.

معاون امور صنایع وزارت صمت در خصوص آخرین تصمیمات اتخاذ شده در خصوص واگذاری شرکت هپکو به ایمیدرو، گفت: براساس دستور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به سازمان ایمدور، باید مقدمات این واگذاری و تحویل شرکت هپکو توسط ایمیدرو انجام شود.

صادقی‌نیارکی با بیان اینکه واگذاری هپکو به ایمیدرو به مصوبات نیاز است، گفت: متن مصوبات توسط ایمیدرو، وزارت صمت نوشته شده و به سازمان خصوصی‌سازی ارسال شده و برای اجرا به الزاماتی نیاز دارد و با ورود ایمیدرو و معادن کشور برای استفاده از ظرفیت بسیار مناسب این شرکت بخشی از این مسائل حل خواهد شد.

وی عنوان کرد: در شرکت آذر آب مهم‌ترین مساله کار است و شرکت باید کار را به‌صورت جدی دنبال کند.

معاون امور صنایع وزارت، صنعت، معدن و تجارت گفت: در کشور تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مصوبه مجلس شورای اسلامی است و آئین نامه اجرایی آن توسط دولت تصویب و ابلاغ شده است.

صادقی‌نیارکی افزود: در جلسه گذشته این ستاد بحث تقسیم کار کشوری مطرح شد که در استان متناظر ستاد کارگروه تسهیل استان‌ها وجود دارد و مصوبات آن هم‌سطح با ستاد تسهیل است و باید اجرایی شود.

وی بیان کرد: مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی در ستادهای استان با حضور استاندار یا معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مطرح و رسیدگی می‌شود.

عناوین برگزیده
مولد جدید تورم اجاره/ واکنش منفی بازار معاملات اجاره خانه در کشور به «سقف دولتی تغییر اجاره بها» باعث جهش اجاره بها در میانه تابستان شد/ تیم اقتصادی دولت پزشکیان، «سیاست‌های مهار تورم مسکن» را جایگزین «مصوبات تورم ساز بازار مسکن» می‌کند؟
چرا «رشد ماهانه اجاره‌بها» در مرداد به قله ۱۴۰۳ رسید؟

مولد جدید تورم اجاره/ واکنش منفی بازار معاملات اجاره خانه در کشور به «سقف دولتی تغییر اجاره بها» باعث جهش اجاره بها در میانه تابستان شد/ تیم اقتصادی دولت پزشکیان، «سیاست‌های مهار تورم مسکن» را جایگزین «مصوبات تورم ساز بازار مسکن» می‌کند؟