تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۵۶
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۱۱۳۲۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
اظهارات غیرکارشناسی یک نمایندة مجلس درخصوص احداث پروژة آلومینیوم:

پروژة ۳۰۰ هزار تنی آلومینیوم در نقطه‌ای نامناسب درحال اجرا است

می متالز - نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: پروژة ۳۰۰ هزار تنی آلومینیوم توسط ایمیدرو در نقطه‌ای نامناسب درحال اجرا است!
پروژة ۳۰۰ هزار تنی آلومینیوم در نقطه‌ای نامناسب درحال اجرا است

به گزارش می متالز، علی‌اکبر کریمی شامگاه پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ در نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی اظهار کرد: امروز پروژة ۳۰۰ هزار تنی آلومینیوم توسط ایمیدرو در نقطه‌ای نامناسب درحال اجرا است درصورتی که می‌توانستند این طرح را در اراک به‌عنوان قطب آلومینیوم کشور اجرایی کنند و انتظار می‌رود فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان و این دو سازمان بررسی و تعامل برقرار شود. وی افزود: سه شهرک صنعتی اراک امروز اشباع شده و این امر آیندة توسعة صنعتی را با دغدغه همراه کرده، ایجاد شهرک صنعتی شمارة ۴ توسط دولت به تصویب رسیده و با قول مساعد رئیس سازمان محیط زیست در نخستین جلسة شورای محیط زیست کشور این پروژه مطرح می‌شود تا شهرک در کیلومتر ۳۵ جاده تهران ایجاد شود. رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی تصریح کرد: اعتقاد ما این است که استان مرکزی از قابلیت‌های ویژه‌ای در بخش صنعت برخوردار است و می‌طلبد آن‌گونه که باید مورد توجه و عنایت قرار گیرد. کریمی بیان کرد: نظر به تأثیرگذاری استان مرکزی در روند بهبود اقتصاد کشور ضرورت دارد که از سوی متولیان کشور، مورد حمایت قرار گیرد، در این راستا انتظار می‌رود جلسات ویژه‌ای تشکیل شود و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان مورد شناسایی و بحث قرار گیرد و از پتانسیل‌های استان استفادة بهینه شود. وی ادامه داد: استان مرکزی به‌عنوان قطب صنعت کشور همیشه مطرح بوده، اما با برخی سوءمدیریت‌ها به جایی رسیده که اکنون دیگر امکان استقرار واحدهای صنعتی جدید و ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ نفر از میان رفته است. نمایندة مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس عنوان کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی غیرقابل انکار است و آن کس که منصفانه قضاوت کند بر جهش‌های بزرگ حاصل از انقلاب می‌کند.

نشریه آلومینیوم- تمام کارشناسان زبدة صنعت آلومینیوم در دنیا، بهترین مکان‌یابی برای صنعت احیا آلومینیوم را نزدیک به آب‌های آزاد می‌دانند. دلیل آن حمل‌و‌نقل آسان‌تر آلومینا و سایر مواد اولیه به اسملترها و صادرات آسان‌تر شمش و محصولات آلومینیومی است. چراکه هزینة حمل‌و‌نقل تأثیر زیادی در قیمت‌گذاری این محصول دارد. متأسفانه در متن بالا به اشتباه و بنا به دلایل نامعلومی عنوان شده است که اگر این سرمایه‌گذاری در اراک و در ایرالکو انجام می‌شد بهتر بود درصورتی‌که همه می‌دانیم که ده سال پیش، یک ظرفیت ۱۱۰ هزار تنی جدید به ایرالکو اضافه شده است و با توجه به مشکلات مدیریتی و سازمانی که همیشه گریبانگیر ایرالکو بوده است درمعرض ورشکستگی بوده است و عملاً هرگونه سرمایه‌گذاری با توجه به این مشکلات بیهوده خواهد بود.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد