تاریخ: ۳۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۱۶
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۱۱۹۰۴۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فیروزی در تشریح نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ایمیدرو از سال ۷۹ تاکنون حدود ۱۴.۵ میلیارد دلار پروژه اجرایی داشته است

می متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از سال ۷۹ تاکنون ایمیدرو حدود ۱۴.۵ میلیارد دلار پروژه در حوزه های مختلف اجرایی داشته است.
ایمیدرو از سال ۷۹ تاکنون حدود ۱۴.۵ میلیارد دلار پروژه اجرایی داشته است

به گزارش می متالز، حجت الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح نشست عصر امروز (سه‌شنبه 31 تیرماه) کمیسیون متبوعش به حضور داریوش اسماعیلی معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو در این جلسه اشاره کرد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: در نشست مذکور گزارش مفصلی از ظرفیت ایمیدرو و اقدامات انجام گرفته توسط این سازمان در حوزه سرمایه گذاری و اجرا ارائه شد.

وی با بیان اینکه براساس گزارش‌های ارائه شده طرح آبرسانی از خلیج فارس به استان کرمان و یزد در سال 99 به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: از سال 79 تاکنون ایمیدرو حدود 14.5 میلیارد دلار پروژه اجرا کرده است.

 

آب رسانی از دریای عمان به استان‌های شرقی در دستورکار ایمیدور قرار دارد

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه آب رسانی از دریای عمان به استان های شرقی در دستورکار ایمیدور قرار دارد، اضافه کرد: براساس توضیحات ارائه شده، صنایع زیرمجموعه ایمیدرو طی سال های اخیر رشد قابل قبولی پیدا کردند.

فیروزی ادامه دارد: ایمیدرو در حوزه بهینه سازی سنگ‌های قیمتی، نیمه قیمتی و سنگ های تزئینی رویکردهای جدیدی دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به گزارش معاونت معدنی وزارت صمت اضافه کرد: براساس گزارش ارائه شده تنها بخش معدن و صنایع معدنی کشور  دارای نقشه راه و استراتژی مشخص است.

وی با بیان اینکه براساس گفته آقای اسماعیلی برای سیاست گذاری واحد در این بخش شورای هماهنگی معدن و صنایع معدنی تشکیل شده است،ادامه داد: معدن جایگزین مناسبی برای نفت است.

فیروزی با بیان اینکه آقای اسماعیلی گزارش مفصلی از تعداد معادن،معادن فعال، پروانه های اکتشاف معادن، پراکندگی معادن و وضعیت معادن غیرفعال ارائه کرد، تصریح کرد: اهداف کمی معاونت معدنی برای جهش تولید در نشست مذکور ارائه شد.

وی  با اشاره به اینکه پرونده ها در معاونت معدنی وزارت صمت به روز شده است، ادامه داد: احیای معادن فعال،حذف واسطه ها از زنجیره فولاد و محدودیت در  خام فروشی از جمله دیگر برنامه‌های معاونت معدنی است.

فیروزی در تشریح نقطه نظرات نمایندگان گفت: به زعم اعضای کمیسیون صنایع و معادن هزینه اکتشاف معادن بسیار است  بنابراین بخش خصوصی توان پرداخت این هزینه ها را ندارد.

وی همچنین با انتقاد از طولانی بودن پروسه صدور مجوز در حوزه معدن، یادآور شد: ضرورت جلوگیری از خام فروشی و تاکید بر اهلیت سنجی افرادی که به‌دنبال دریافت پروانه معادن هستند، از جمله مواردی است که نمایندگان مطرح کردند.

عناوین برگزیده