تاریخ: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۳۰
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۱۴۹۸۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت:

تبدیل خودرو به کالای سرمایه‌ای، خوشایند نیست

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: هر چند تبدیل خودرو از حالت مصرفی به سرمایه‌ای صورت خوشایندی ندارد اما این رویه موجب افزایش تقاضا شده است.
تبدیل خودرو به کالای سرمایه‌ای، خوشایند نیست

به گزارش می متالز، عباس تابش، پنجشنبه در نشست کارگروه رفع موانع تولید در شیراز افزود: ظرف ۲ سال گذشته در حوزه تولید خودرو افزایش خوبی رقم خورده که آن را مدیون کوشش دست اندرکاران این صنعت هستیم.

وی ادامه داد: صنعت خودروسازی در این مقطع نسبت به سال‌های پیشین از شرایط بهتری برخوردار است و علاوه بر اهمیت نقش ایران خودرو سایپا، سایر خودروسازان با تولید ۲۰ درصدی در اولویت هستند.

تابش، رضایت مصرف کننده و رعایت استاندارهای لازم برای برندسازی را مهم توصیف کرد و گفت: افرادی هستند که در همین شرایط سخت تحریم و شیوع کرونا همچنان در زمینه صادرات فعال هستند و برای برندسازی در سطح بین‌المللی می‌کوشند.

رییس سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور همچنین با اشاره به مشکلات و کمبود اعتبار منابع تولید، تامین این منابع از طریق صادرکنندگان و متقاضیان تامین کننده مالی را ممکن دانست و اظهار داشت: با این وجود اولویت تهاتر را با خودروسازان گذاشته‌ایم تا از این طریق از هزینه‌های ثابت بکاهیم.

تابش، در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: استان فارس را می‎توان مهد قالب‌سازی و قطعه‌سازی در زمینه صنعت خودرو دانست.

استاندار: ظرفیت‌های علمی فارس در خدمت توسعه صنعتی استان خواهد بود

استاندار فارس هم در این نشست بیان داشت: این استان در زمینه سرمایه‌گذاری صنعتی از تجارب موفقی برخوردار است و این موضوع زمینه ایجاد اطمینان برای گسترش سرمایه‌گذاری‌ها را مهیا می‌کند.

عنایت‌الله رحیمی ادامه داد: فارس از قابلیت‌های خوبی برای تولید خودروسازی برخوردار است و زنجیره قابل قبولی از قطعه سازی در این استان وجود دارد.

رحیمی، موفقیت در تولید را نیازمند بازار مصرف مناسب دانست و اظهار داشت: استان فارس با وسعت زیاد و همسایگی با هشت استان که غلبه فرهنگی و تاریخی آن را را پذیرفته‌اند، زمینه افزایش مراودات تجاری و اقتصادی را دارد و می‌تواند در زمینه تولید و تقاضای مصرف تولیدات ایران خودرو کمک قابل توجهی کند.

استاندار فارس، با اشاره به اینکه تولید خودرو در این استان برای شرکت ایران خودرو کاهش هزینه‌ها را به دنبال داشته، بیان کرد: این اتفاق سبب شده که بازار مصرف مطمئنی برای محصولات این شرکت ایجاد شود.

رحیمی گفت: باید بکوشیم که خط کامل تولید اتاق، قطعه سازی و خط رنگ در استان فارس راه‌اندازی شود.

استاندار فارس، با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولید و قطع وابستگی در سال ۹۸ در شیراز افزود: برپایی این نمایشگاه موجب عقد قراردادهای مختلفی در زمینه تولیدات صنعتی شد و چنانچه شاهد بهبود شرایط از نظر شیوع ویروس کرونا باشیم این نمایشگاه را در زمینه تولید قطعات خودرو نیز می‌توان برپا کرد تا زمینه برای همکاری هرچه بهتر و بیشتر قطعه‌سازان و خودروسازان فراهم شود.

استاندار فارس، بر لزوم اعطای استقلال بیشتر به شرکت ایران خودرو این استان در زمینه ثبت نام و فروش محصولات تولیدی تاکید و بیان کرد: مدیریت شرکت ایران خودرو فارس باید بتواند تصمیم گیری موثرتری در زمینه تولید و فروش خودرو داشته باشد.

وی، با اشاره به توانمندی قطعه‌سازان فارس در زمینه تامین قطعات هواپیما، بالگرد و خودرو و فعالیت‌های گسترده‌ای که در این زمینه دارند، افزود: دانشگاه شیراز پشتوانه عظیمی برای پشتیبانی از صنعت خودرو سازی محسوب می‌شود و استادان برجسته این دانشگاه به منظور تقویت شرکت‌های تولید کننده می‌توانند همکاری‌های موثری داشته باشند.

رحیمی ادامه داد: از تمام اختیارات خود برای حمایت از قطعه‌سازان استان فارس استفاده خواهیم کرد و امیدواریم شرکت خودروسازی فارس در آینده، یک خودروی مشخص را از ابتدا تا انتها تولید کند.

در ادامه این نشست، گواهینامه و تندیس طلایی ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از سوی رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان به واحدهای برتر فارس اهدا و همچنین یک تفاهم‌نامه همکاری نیز بین شرکت ایران خودرو و صنایع الکترونیک شیراز با هدف طراحی، توسعه، تولید و تامین قطعات خودرو منعقد شد.

عناوین برگزیده