تاریخ: ۱۳ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۴۴
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۱۵۲۹۸۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تعطیلی دو کارخانه سیمان در پردیس و شهرری

می متالز - از سه کارخانه سیمان در شهرستان های استان تهران تنها یک واحد فیروزکوه فعال است.
تعطیلی دو کارخانه سیمان در پردیس و شهرری

به گزارش می متالز، در پایشهای انجام شده در کارخانه های سیمان شهرستان های استان تهران مشخص شد گاز دو کارخانه سیمان شمال در پردیس و شهرری قطع شده و فعالیتهای آنها تعطیل است.

از فیروکوه نیز خبر میرسد کارخانه سیمان این شهرستان فعال است و علت فعال بودن این مرکز با پیگیریهای خبرنگار فیروزکوه بی نتیجه ماند و مقامات مسوول کارخانه پاسخگو نبودند.

میکاییلی رئیس محیط زیست شهررستان پردیس گفت: پایشها همچنان ادامه دارد و تا وقتی که وضعیت آلودگی هوا مطلوب نباشد تعطیلی کارخانه سیمان شمال ادامه دارد.

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: کارخانه سیمان ری حدود 10 روز است که فعالیتی ندارد.
حسین توکلی کِجانی افزود: مخازن مازوت کارخانه سیمان ری نیز پلمب شده و تاکنون هیچ گونه مازوتی به عنوان سوخت استفاده نشده است.
وی گفت: کارخانه های شن و ماسه و بتن تعطیل هستند و امروز نیز یک واحد تولید بتن پلمب شد ضمن اینکه نیروگاه گازی ری نیز غیر فعال است.
معاون استاندار تهران افزود: ما پس از پایداری شرایط آلودگی هوا و افزایش شاخص های آلایندگی، مصوبات ابلاغی کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران را در شهرستان ری اجرا کرده ایم.
توکلی کِجانی گفت: با توجه به اینکه در شهرستان شاخص های آلایندگی بالاست تلاش کردیم همکاران اداره محافظت محیط زیست شهرستان اقدامات لازم را برای جلوگیری از فعالیت کارخانه های آلاینده، انجام دهند.
وی اظهار داشت: ما در خصوص کارخانه ری تلاش می کنیم گاز مورد نیاز را تامین کنیم و تا زمانی که شرایط آلودگی هوا بهبود پیدا نکند اجازه استفاده از مازوت داده نمی شود.
فرماندار شهرستان ری گفت: شاخص هایی که از 3 نقطه شهرستان گرفته می شود در برخی از ساعات شبانه روز عمدتا بالاست و سفارش ما به مردم این است که به توصیه هایی که اورژانس برای زمان آلودگی هوا اعلام کرده است،عمل کنند.

برای مشاهده ی فیلم کلیک کنید.

عناوین برگزیده