تاریخ: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۴۰
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۱۵۶۵۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در دیدار دوجانبه رؤسای سازمان‌های SME ایران و ارمنستان تأکید شد:

توسعه همکاری بنگاه‌های کوچک و متوسط و ایجاد مرکز مبادله فناوری ایران و ارمنستان

می متالز - رئیس مرکز حمایت از سرمایه گذاری و توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط ارمنستان با معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دیدار کرد.
توسعه همکاری بنگاه‌های کوچک و متوسط و ایجاد مرکز مبادله فناوری ایران و ارمنستان

http://www.shatanews.ir//parameters/mimt/modules/cdk/upload/content/news/189758/WhatsApp%20Image%202021-01-23%20at%2018.16.49.jpeg

به گزارش می متالز، در این دیدار دوجانبه که در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد، طرفین به معرفی فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در جهت توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط پرداختند و زمینه‌های همکاری مشترک بین دو طرف تبیین و تبادل نظر شد.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این دیدار با اشاره به ارتباط نزدیک بین مردم ایران و ارامنه و فرصت‌‌های گسترده همکاری بین دو کشور، بر توسعه همکاری بین بنگاه‌های مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و برگزاری نمایشگاه با حضور شرکت‌های ایرانی و ارمنی در تهران و ایروان تأکید کرد.

علی رسولیان به تجربیات سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ایجاد و توسعه زیرساخت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و همچنین بومی سازی مدل‌های توسعه صنایع کوچک و متوسط نظیر توسعه خوشه‌های کسب و کار، توسعه نظام مبادلات پیمانکاری فرعی و کنسرسیوم‌های صادراتی اشاره و درخصوص ارائه خدمات فنی و مهندسی و اشتراک تجارب با کشور ارمنستان اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین با اشاره به تجربه ایجاد مراکز مبادله فنآوری با سایر کشورها در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران؛ ایجاد مرکز دائمی تبادل فنآوری بین دو کشور در تهران و برگزاری نشست‌های رودررو بین شرکت‌های ایرانی و ارمنی در جهت مبادله فنآوری را پیشنهاد کرد.

رئیس مرکز حمایت از سرمایه گذاری و توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط ارمنستان نیز در این دیدار با ابراز علاقه‌مندی از حضور در ایران به‌عنوان کشور دوست و همسایه، به تشریح برنامه‌های اجرایی و فعالیت‌های این مرکز پرداخت.

لوون اوهانسیان بر آمادگی کشورش در گسترش همکاری‌ها، به‌ویژه در حوزه بنگاه‌های کوچک و متوسط و اشتراک تجارب موفق تأکید کرد.

در این نشست مقرر شد موارد همکاری مشترک در قالب تفاهم‌ نامه همکاری بین طرفین تدوین و پس از تأیید و امضای رؤسای دو مجموعه به مرحله اجرا درآید.

همچنین مقرر شد با هماهنگی به‌عمل آمده، در روزهای آینده، یک هیأت ارمنی از شهرک‌های صنعتی و تعدادی از واحدهای تولیدی مستقر در آن‌ها بازدید نمایند.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد