به گزارش می متالز، سعید رسولی، مدیر عامل راهآهن در جلسه شورای هماهنگی مدیران این شرکت با اشاره به تهیه اهداف و برنامههای راهآهن برای سال ۱۴۰۰ گفت: اهداف و برنامههای راهآهن را بر اساس خرد جمعی، مشخص و در مرکز جهادی پیشرفت راهآهن به دور از بروکراسی برای حل آنها برنامهریزی شده است.
وی گفت: توسعه راهآهن علاوه بر تأثیر مستقیم بر مولفههای راهبردی در حوزههای اجتماعی، اقتصادی و زیستمحیطی کشور بر متغیرهای رده میانی مانند کاهش تلفات جادهای، کاهش استهلاک جاده و خودرو، کاهش مصرف سوخت نیز تأثیر دارد که از این حیث میتوان راهآهن را یکی از منابع کسب درآمد غیرمستقیم کشور دانست که به صورت پنهان موجب توسعه و آبادانی کشور میشود.
معاون وزیر راه در ادامه با اشاره به اتصال ۹ مرکز عمده بار توسط ۳۴.۵ کیلومتر خط فرعی به شبکه ریلی کشور خاطر نشان کرد: توسعه خطوط فرعی موجب دسترسی به ۵.۵ میلیون تن بار بیشتر در سال خواهد شد.