تاریخ: ۲۰ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۶
بازدید: ۴۷
کد خبر: ۱۶۳۲۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در دولت‌های یازدهم و دوازدهم؛

۵۷۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی در کردستان صادر شد

می متالز - معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۵۷۰ پروانه بهره‌برداری توسعه‌ای و ایجادی طی دولت‌های یازدهم و دوازدهم در این استان صادر شده است.
۵۷۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی در کردستان صادر شد

 معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۵۷۰ پروانه بهره‌برداری توسعه‌ای و ایجادی طی دولت‌های یازدهم و دوازدهم در این استان صادر شده است.

به گزارش می متالز، پیمان الماسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ۹۴۰ واحد تولیدی در استان وجود دارد که از این تعداد ۷۱۹ واحد فعال و مابقی غیر فعال است.

وی با اشاره به صدور ۵۷۰ پروانه بهره‌برداری توسعه‌ای و ایجادی طی دولت‌های یازدهم و دوازدهم در این استان خبرداد و افزود: این تعداد پروانه با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای اشتغالزایی هشت هزار و ۱۷۰ نفر صادر شده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: یکی از برنامه‌های سازمان احیای واحدهای راکد و غیرفعال بوده که براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان امسال ۲۰ واحد به چرخه تولید بازخواهند گشت.

الماسی اظهار داشت: احیای واحدهای راکد که ظرفیت بازگشت به تولید را دارند با پرداخت تسهیلات از محل‌ تبصره ۱۸ قانون بودجه و رونق تولید با نرخ سود پایین انجام می‌شود.

وی گفت: از مجموع واحدهای تولیدی در استان ۱۱۲ واحد با اشتغال اسمی یک هزار و ۷۵۰ نفر و اشتغال واقعی یک هزار و ۲۱۵ نفر در شهرستان سقز و ۴۱ واحد با اشتغال اسمی ۹۴۵ نفر و اشتغال واقعی یک هزار و ۳۱ نفر در شهرستان بانه واقع شده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: وضعیت تولید واحدهای موجود در شهرستان‌های سقز و بانه به ویژه واحدهای تولید لامپ و لوازم خانگی رضایت بخش بوده و این واحدها با حفظ اشتغال خود مشغول به تولید هستند و بازار مطلوبی هم در اختیار دارند.

منبع: هانا خبر
عناوین برگزیده