تاریخ: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۳۱
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۳۲۰۹۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

استان البرز رتبه نخست کشوری اثربخشی تصمیمات کارگروه تسهیل/ بیش از ۸۰ درصد صنایع استان البرز فعال هستند

‌می‌متالز - معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: طبق بررسی‌های انجام شده از سوی وزارت کشور که به اطلاع رئیس جمهور محترم رسیده است، استان البرز به لحاظ اثر بخشی تصمیمات کارگروه تسهیل در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، اصغر حسینی معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: با توجه به استقرار و فعالیت تعداد کثیری از برند‌های معتبر صنعتی کشور در استان البرز و طبق برآورد انجام شده در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد صنایع استان فعال هستند و روند تولید در واحد‌ها در جریان است.

وی ادامه داد: عموم واحد‌های راکد استان به دلیل اختلاف شرکا، تملک بانک‌ها و مواردی از این دست است که در شرایط تعطیلی و کاهش شدید تولید قرار گرفته‌اند. البته در مواردی هم به سبب عدم تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش مورد نیاز، تأمین مواد اولیه، تأمین مناسب زیرساخت‌های تولید همچون برق و گاز در مقاطع مختلف سال و یا فعالیت فصلی برخی واحد‌ها شاهد کاهش تولید نسبت به ظرفیت اسمی صنایع هستیم که رفع این موانع همواره در دستور کار قرار دارد.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به اقدامات حمایتی استان از واحد‌های صنعتی نیمه فعال و راکد افزود: از ابتدای امسال بیش از ۹۲ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با همکاری دیگر دستگاه‌ها عملیاتی شده‌اند که بالاتر از متوسط کشوری است. در این مدت و در ۵۲ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز ۲۰۴ پرونده مطرح شده که ۲۱ مصوبه مربوط به تسهیلات سرمایه ثابت، ۴۲ مصوبه مربوط به سرمایه در گردش و ۴۳ مورد مربوط به استمهال بدهی بانکی بوده است. در مجموع حدود ۵۸ درصد از مصوبات به بخش بانکی اختصاص داشته است.

معاون امور صنایع اداره کل صمت استان البرز افزود: همچنین ۹ مصوبه (۵ درصد) مربوط به تأمین اجتماعی، ۱۱ مصوبه (۶ درصد) مربوط به امور مالیاتی و ۵۸ مصوبه (۳۱ درصد) مربوط به دستگاه‌های خدمت‌رسان همچون ادارات آب، برق، گاز، شهرداری‌ها و ...، است. خوشبختانه عمده مشکلات واحد‌هایی که از این طریق طرح موضوع شده‌اند رفع شده و برای جلوگیری از توقف تولید از همه ظرفیت‌های قانونی این کارگروه استفاده می‌شود. طبق بررسی‌های انجام شده از سوی وزارت کشور که به اطلاع رئیس جمهور محترم رسیده است، استان البرز به لحاظ اثر بخشی تصمیمات کارگروه تسهیل در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده