تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۰
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۲۰۱۰۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

خبر‌های خوبی در راه اعطای مجوز به نهاد‌های مالی / کارگزاران ملزم به تسویه حساب تا پایان سال نیستند

‌می‌متالز - دبیر کانون کارگزاران بیان کرد: در جلسه با ریاست سازمان بورس تصمیماتی اتخاذ شد که برخی از این تصمیمات با توجه به شرایط بازار موقتی است و در زمانی که شرایط بازار بهتر شود تصمیمات به وضعیت سابق باز می‌گردد.

به گزارش می‌متالز، میر صانعی دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در ادامه بیان کرد: تغییر جهت اصلی بازار بدون متغیر‌های اساسی مانند، حذف قیمت‌گذاری دستوری، کاهش نرخ بهره و یا رفع ابهامات اساسی که برخی از آن‌ها در بودجه نهایی شد و برخی از آنان در موارد اساسی‌تر مثل بحث تحریم‌ها نرخ ارز و … وابسته بوده و هنوز برطرف نشده است با رفع ابهامات و ایرادات اساسی در قیمت‌گذاری دستوری در صنایع مختلف اعم از خودرو و فولاد و پتروشیمی که شاهد آن هستیم تغییر جهت اساسی در بازار را می‌توانیم شاهد باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: باید یک مقدار قانونگذاران و دولتمردان در این راستا کمک کنند و ایرادات اساسی در بخش تولید و سرمایه گذاری به نوعی باید مورد اصلاح قرار بگیرد.

میرصانعی در پاسخ به این پرسش که تسویه اعتبارات کارگزاران تا پایان اسفند ماه الزامی است؟ اظهار کرد: خیر الزامی برای تسویه اعتبارات نیست و خود کارگزار باید اطلاع بدهد که قصد تسویه اعتبارات را تا آخر سال دارد.

وی در ادامه گفت: مالیاتی ممکن است برای شرکت کارگزاری تبعات داشته باشد، وجود و تجمع این اعتبارات تا پایان سال مالی، برخی از کارگزاران علاقه به درگیری با ممیز‌های مالیاتی خود ندارند، بنابراین تسویه اعتبارات را تا جایی که امکان دارد انجام می‌دهند. ولی الزامی نیست و برخی از کارگزاران می‌تواند در صورتی که ممیز مالیاتی خود را قانع کنند اعتبارات را تا پایان سال مالی خود تسویه نکنند.

دبیرکل کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار در همین راستا بیان کرد: فشار زیادی وارد بازار نمی‌شود، زیرا ۳۰- ۴۰ درصد از کارگزاران انتهای سال مالیشان پایان اسفند ماه است.

میر صانعی در پاسخ به پرسش در این راستا که آیا پیشنهادی در خصوص روند اعطای مجوز به نهاد‌های مالی بیان شده؟ گفت: در چند جلسه اخیر با ریاست سازمان بورس قرار شد، تصویب مجوز‌ها نهاد‌های مالی صورت گیرد و در ساختار سازمان یک مقدار بازنگری انجام شود و فرآیند‌های صدور مجوز توسط سازمان تصریح شود، بنابراین قول‌های خوبی از طرف رئیس سازمان بورس شنیده شده و امیدواریم هر چه زودتر این اقدامات پیاده سازی شود.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده