تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۰۷
بازدید: ۲۵۲
کد خبر: ۲۰۲۲۸۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار ایلام:

معادن باید به پیشران توسعه ایلام تبدیل شوند

‌می‌متالز - استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت‌های استان در زمینه کانی‌های فلزی گفت: معادن می‌توانند به پیشران توسعه ایلام تبدیل شوند.

به گزارش می‌متالز، محمد نوذزی روز شنبه در دیدار با رییس سازمان مهندسی معدن کشور بر احیای ظرفیت‌ها در حوزه معدن تاکید کرد و گفت: استان ایلام در بعد معدن سرشار از منابع خدادادی است، اما فعالیت خاصی برای بهره برداری و استفاده مناسب از این منابع انجام نشده است.

وی خواستار تحرک بیشتر در استفاده از ظرفیت‌های مهم معدن در استان شد و یادآور شد: بخش معدن می‌تواند شغل‌های پایه‌ای را ایجاد می‌کند و به دنبال آن مشاغل وابسته و غیرپایه نیز رشد خواهد کرد.

استاندار ایلام تاکید کرد: یکی از مزیت‌های استان ایلام وجود ۱۶ نوع معدن متنوع به ویژه در بخش مصالح ساختمانی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

نوذری اضافه کرد: باید به حوزه تسهیلات از محل فعالیت‌های معدنی استان برای بحث اکتشاف‌های جدید توجه خاصی شود.

وی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی درست و جامع در خصوص وجود معادن و ویژگی‌های آنها، نقش مهمی در افزایش اطلاعات سرمایه‌گذارانی دارد که تمایل به ورود به استان و فعالیت در حوزه معدن دارند.

استاندار ایلام خواستار رفع مشکل پرونده‌های ارجاعی استان به مرکز در حوزه معدن شد و گفت: پرونده بیتومین ایوان در شورای معادن کشور باید هرچه سریعتر تعیین و تکلیف و مشکلات این واحد تولیدی برطرف شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) ایلام

عناوین برگزیده