تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۰۴
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۲۰۲۳۸۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان نظام مهندسی ایران؛

تدوین طرح بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان ایلام در بخش معدن

‌می‌متالز - رئیس سازمان نظام مهندسی ایران گفت:از تدوین طرح بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان ایلام در بخش معدن خبر داد و گفت: این طرح به بهترین شکل می‌تواند ظرفیت‌های معدنی استان را فراروی فعالان و سرمایه‌گذاران قرار دهد

به گزارش می‌متالز، تقی نبئی افزود: ۱۵ ماده معدنی موجود در استان ایلام هر کدام ظرفیت‌های بزرگی برای اشتغال دارند، اما متاسفانه محصولات با حداقل فراوری و حداقل ارزش افزوده صادر می‌شوند.

وی بیان کرد: بحث خام‌فروشی از ضعف‌های کشور بوده و با توجه به اینکه این موضوع دغدغه اصلی کشور و مسوولان ارشد است، نیاز به ورود جدی برای حل محدودیت‌ها و تدوین قوانین جدید برای کاهش دغدغه سرمایه‌گذاران وجود دارد.

نبئی مطرح کرد: مطالعات اکتشاف در استان ایلام و استان‌های همجوار در حال مطالعه است که در این خصوص تلاش ما این است که در صورت نتیجه گرفتن طرحی‌ها سرمایه گذاری در استان‌ها را به سرمایه گذاران معرفی کنیم.

وی گفت: رییس سازمان نظام مهندسی معدن با اشاره به پتانسیل‌های خاص استان در حوزه معدن و وجود ۱۶ ماده معدنی در استان گفت: اگر با شیوه‌ای خاص این مواد، مناسب فرآوری شوند، می‌توان مواد دیگری را از دل آن‌ها استخراج و بیرون آورد.

منبع: تابناک

عناوین برگزیده