تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۱
بازدید: ۴۷۲
کد خبر: ۲۰۲۵۵۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
مروری بر اقدامات مجلس یازدهم و بررسی نقش نماینده در سطح ملی و و حوزه انتخابیه؛

عملیات احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی در استان سیستان و بلوچستان آغاز شد

‌می‌متالز - نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس؛ در تشریح دستاورد‌های بازدید میدانی کمیسیون متبوع خود از استان سیستان و بلوچستان، از آغاز احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی در سکونت گاه‌های غیر رسمی این استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، کمال علی پور خنکداری به نظارت میدانی از پروژ‌های عمرانی، حمل و نقل، پایانه‌ها، آبرسانی در بخش‌های کشاورزی، شرب و همچنین طرح‌های هادی و جامع شهری و روستایی در استان سیستان و بلوچستان در راستای کارآمدسازی مجلس در بخش نظارتی اشاره کرد و گفت: نظارت یکی از وظایف قوه مقننه بوده و در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی نیز مباحث مربوطه به نظارت میدانی پر رنگ‌تر شده است.

وی ادامه داد: کمیسیون عمران چندین سفر نظارتی به استان‌های مختلف کشور داشته که یکی از آن‌ها بازدید میدانی از استان محروم سیستان و بلوچستان بود که به دلیل کمبود اعتبارات برخی از پروژ‌های عمرانی این منطقه آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته و به تاخیر افتاده است. البته نظام جمهوری اسلامی کار‌های بزرگی برای این استان محروم انجام داده، اما ما در رابطه با بخشی که مغفول مانده و کمتر مورد توجه قرار گرفته صحبت می‌کنیم.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی، افزود: مباحث مربوط به محیط شهری و طرح‌های بنیاد مسکن در روستا و بافت فرسوده از جمله مواردی بود که در سفر نظارتی از استان سیستان و بلوچستان مورد توجه کمیسیون عمران قرار گرفت و وزارت شهرسازی نیز باید به آن ورود جدی داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس به وضعیت نا‌بسامان کوچه‌ها و معابر استان سیستان و بلوچستان و سکونت‌گاه‌های غیررسمی و راه‌های ارتباطی اشاره و عنوان کرد: در این بازدید از پروژه‌های آبرسانی در بخش‌های کشاورزی و شرب استان بازدید کرده و موارد مربوطه به آن را مورد پیگیری جدی قرار دادیم که خوشبختانه در بازدید دومی که از این مناطق داشتیم، تغییرات چشم‌گیری به ویژه در بازسازی کوچه‌ها و معابر خیابانی انجام شده بود. همچنین شرکت باز آفرینی شهری پس از ۴۵ روز احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی را با تامین ۵۰ هزار هکتار برای جانمایی در سکونت گاه‌های غیر رسمی را آغاز کرده که به واسطه آن ۲۰۰ هزار هکتار زمین آزاد شده که برای کار‌های دیگر توسعه شهری اختصاص پیدا می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بحث آب‌رسانی به بخش‌های شرب و کشاورزی نیز اقدمات خوبی انجام شده که طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی از جمله یکی از آن‌ها است، البته اقدامات مهمی هم در زمینه راه‌ها و جاده‌های مواصلاتی انجام شده است. از طرفی با توجه به بازدید میدانی کمیسیون عمران در بودجه ۱۴۰۰ نیز به استان سیستان و بلوچستان به صورت ویژه توجه شده است. یقیناً این پیگیری‌ها در سال آینده نیز تداوم خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مجلس شرای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده