تاریخ: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۰۷
بازدید: ۲۹۲
کد خبر: ۲۰۳۰۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۷۲ میلیون دلار کالا از خراسان شمالی صادر شد

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر امور هماهنگی اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: ۷۲ میلیون دلار کالا که بیشتر آن‌ها محصولات پتروشیمی، فولاد و پلاستیکی بود در ۱۱ماه امسال از استان به خارج صادر شد.

به گزارش می‌متالز، محمد بدری در آیین افتتاح دفتر گمرک شهرستان اسفراین اظهار داشت: ۵۰ میلیون دلار صادرات امسال استان فقط از طریق گمرک خراسان شمالی بوده و مابقی از طریق گمرگات دیگر استان‌ها صادر شده است.

وی افزود: ۲۰ درصد از صادرات استان نیز تولیدات فولادی در شهرستان اسفراین است.

مدیرکل دفتر امور هماهنگی اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: در همین مدت ۴۳ میلیون دلار واردات کالا داشتیم که بیشتر شامل ماشین‌آلات صنعتی بوده است.

وی گفت: عسل، پسته، زعفران و محصولات گلخانه‌ای از جمله کالا‌های شاخص صادراتی شهرستان اسفراین است که با راه اندازی دفتر گمرکی در این شهرستان برای صادرات آن‌ها می توان برنامه ریزی کرد.

مدیرکل گمرک خراسان شمالی نیز با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب شهرستان در حوزه‌های کشاورزی و صنعتی برای صادرات اظهار داشت: ایجاد دفتر گمرکی اسفراین با رویکرد تقویت صادرات محصولات در شهرستان انجام شده است.

جواد جعفری افزود: برای احیا و ایجاد دفتر گمرکی اسفراین یک میلیارد ریال هزینه شده و یک‌میلیارد ریال دیگر برای راه اندازی سامانه جامع امور گمرگی هزینه می‌شود.

۷۲ میلیون دلار کالا از خراسان شمالی صادر شد

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.


منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان شمالی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده