تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۲۰
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۲۰۴۴۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرمایه‌گذاری صنعتی در مازندران ۱۲۲ درصد رشد کرد

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از رشد ۱۲۲ درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی استان طی سال ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش می‌متالز، حسینقلی قوانلو حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته توسط بخش خصوصی در بخش صنعت مازندران در سال گذشته را ۳۴ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این میزان سرمایه‌گذاری با صدور ۲۴۴ پروانه بهره‌برداری در استان محقق شده است.

وی با اشاره به رشد ۱۹ درصدی شمار پروانه‌های بهره برداری صادر شده طی سال گذشته در مازندران، گفت: این میزان پروانه بهره‌برداری صادر شده زمینه اشتغال چهار هزار و ۵۱۸ نفر از افراد جویای کار منطقه را به همراه داشته است.

قوانلو توضیح داد: با سرمایه‌گذاری صورت گرفته در بخش صنعت و همچنین صدور پروانه بهره‌برداری، ایجاد اشتغال در این بخش طی سال گذشته در مقایسه با سال ماقبل آن نیز پنج درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته در بخش صنعت مازندران طی سال گذشته با توجه به کمبود منابع مالی و مشکلات اقتصادی در نوع خود بسیار چشمگیر بوده است، اظهار داشت: این مهم در حالی محقق شد که در سال ۹۸ در مجموع ۱۵ هزار و ۷۳۲ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در بخش صنعت مازندران سرمایه‌گذاری شده بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، از رشد ۴۷ درصدی صدور جواز تاسیس طی سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن در استان خبر داد و گفت که پارسال در مجموع یکهزار و ۱۸۴ جواز تاسیس در بخش صنعت استان با پیش‌بینی اشتغال برای ۲۸ هزار و ۴۹۷ نفر صادر شد که این میزان اشتغال نیز در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ حدود ۱۱۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود: صدور جواز‌های تاسیس در سال گذشته با حجم سرمایه‌گذاری ۳۱۷ میلیارد و ۸۰۹ میلیارد ریالی با رشد ۵۴۹ درصدی در حالی در مازندران رقم خود که این میزان در کشور به طور میانگین ۸۳ درصد بوده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مازنداران

عناوین برگزیده