تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۰۲
بازدید: ۲۴۹
کد خبر: ۲۰۴۴۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طی یک سال گذشته؛

سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی ۳۲۸ درصد افزایش یافت

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: سرمایه گذاری صنعتی در این استان طی سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۸ بیش از ۳۲۸ درصد افزایش یافت که نوعی رکورد در این حوزه به شمار می‌رود.

به گزارش می‌متالز، غلامرضا بابایی روز پنجشنبه افزود: در سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۷ هزار و ۸۱۳ میلیارد ریال در این استان برای راه اندازی ۲۰۶ واحد صنعتی سرمایه گذاری شد که زمینه اشتغال سه هزار و ۹۴۵ نفر را فراهم کرد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته یک هزار و ۷۶۴ فقره جواز تاسیس برای ایجاد یا توسعه واحد‌های صنعتی در این استان صادر شد که برای این واحد‌ها ۱۲۱ هزار و ۹۴۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: با راه اندازی این واحد‌ها برای ۳۵ هزار و ۸۲۹ نفر زمینه اشتغال در این استان پیش بینی شده که این میزان نیز نسبت به سال ۱۳۹۸ از لحاظ سرمایه ۲۷۷ درصد و از لحاظ ایجاد اشتغال ۱۶۶ درصد افزایش یافته است.

بابایی گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۳۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری معتبر با حجم سرمایه گذاری بیش از ۷۲ هزار و ۶۷۲ میلیارد ریال و با اشتغال زایی مستقیم برای ۵۷ هزار و ۹۰۲ نفر در این استان وجود دارد.

وی افزود: سه هزار و ۲۸۳ طرح صنعتی در استان در حال اجراست که برای اجرای این طرح‌های صنعتی ۲۴۴ هزار و ۳۱۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام می‌شود که با اتمام این طرح‌های صنعتی برای ۷۰ هزار و ۲۰۹ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

وی به طرح‌های بالای ۶۰ درصد در این استان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۳۱۶ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد با حجم سرمایه گذاری بیش از ۳۳ هزار ۳۵۰ میلیارد ریال در حال اجراست که با ورود این واحد‌ها به چرخه تولید زمینه اشتغال برای ۸ هزار و ۹۱۴ نفر مهیا خواهد شد.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم برخوردار کشور به شمار می‌رود، اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحد‌های تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان‌غربی

عناوین برگزیده