تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۵
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۱۱۷۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت:

جذب سرمایه‌گذار در آذربایجان‌غربی در اولویت نخست مسوولان است

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: جذب سرمایه گذار در بخش‌های مختلف یکی از اهداف سازمان در جهت ایجاد اشتغال و رونق تولید و رفاه هر چه بیشتر مردم در استان است.

به گزارش می‌متالز، غلامرضا بابایی روز پنجشنبه در مراسم کلنگ زنی فاز ۲ کارخانه شرکت "اروم ماشین صنعت پیمان گستر" در ارومیه، با اشاره به نامگذاری امسال به نام "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" بیان کرد: در چشم‌انداز سند توسعه پیش بینی شده است در افق سال ۱۴۰۰ آذربایجان غربی در این حوزه به عنوان استانی برتر شناخته شده و براساس مطالعات آمایش استان بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی ادامه داد: در این راستا مطالعات لایه‌های توسعه‌ای آذربایجان‌غربی به سرانجام رسیده و انتظار می‌رود بتوانیم در چشم انداز ۱۴۰۴ سهم خود را در سطح کلان کشور از شاخص‌های میانگین کشوری فراتر ببریم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی بیان کرد: بستر‌ها در بحث مرزی و زیرساخت‌های ارتباطی برای زمینه‌های صنعتی فراهم بوده و برای پیشرفت کشور در تولید، هیچ راهی جز احیای واحد‌های تولیدی وجود ندارد.

بابایی، با بیان اینکه آذربایجان غربی استانی کشاورزی محور است گفت: صنعتگران خوبی در استان وجود دارند که مورد غفلت واقع شده و باید شناسایی و از ایده‌ها و برنامه‌های آن‌ها حمایت کرد.

وی افزود: خوشبختانه هیچ کمبودی از لحاظ منابع معدنی، خاک، طلا و سایر عناصر برای سرمایه‌گذاری و اشتغال و افزایش رفاه و درآمد در استان وجود ندارد.

مدیر کارخانه اروم ماشین صنعت گستر، نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر در فاز یک این واحد حدود ۶۵ نفر نیروی کار به‌صورت مستقیم و ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر نیز به‌صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت است.

پیمان عباس زاده افزود: ساخت فاز ۲ این مجموعه نیز در فضای به وسعت سه هزار متر مربع و با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه شخصی آغاز شده است که برای بهره برداری هرچه سریعتر از این فاز به صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهیم کرد تا پایان شهریور و حداکثر اواسط مهر ماه عملیاتی شود.

فاز ۲ این واحد صنعتی با اشتغال‌زایی بیش از هزار نفر به‌طور مستقیم در زمینه مشاوره، طراحی و ساخت ماشین‌آلات صنایع قند و شکر، گچ و آهک، سیمان، خوراک دام، گاز‌های صنعتی، طبی و خوراکی CO ۲، N ۲ و O ۲ فعالیت خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان غربی

عناوین برگزیده