به گزارش میمتالز، علی خدایی روز شنبه افزود: تن کیلومتر بارگیری شده راه آهن شمالغرب در سال گذشته ۸۶۴ میلیون و ظرفیت بارگیری شده نیز ۷۶۷ هزار تن بود.
به گفته وی در سال ۹۸ از راه آهن منطقه شمالغرب کشور ۲۲۲ تن کیلومتر و تناژ بارگیری نیز ۵۵۸ هزار تن بود که سال گذشته رشد ۲۸۸درصدی تن کیلومتر بارگیری و ۱۳۷درصدی ظرفیت بارگیری شده را ثبت کردیم.
مدیر کل راه آهن شمالغرب کشور گفت: جذب و حمل محموله کنسانتره سنگ آهن از مبداء این ایستگاهها به مقصد خراسان و سنگان در شرق کشور از مهمترین عوامل افزایش تن کیلومتر و تناژ بارگیری راه آهن شمالغرب در سال جهش تولید بود.
خدایی خاطرنشان کرد: از راه آهن این منطقه با استفاده از ظرفیت ریلی کنسانتره، سنگ آهن، کود، خاک روی و خاک مس جابجا شده است.
وی اظهارداشت: سه چشمه بار جدید با تبدیل ایستگاههای درجه ۲ سلطانیه، آذرپی و قروه با یک اقدام جهادی و شبانه روزی به سایتهای مهم تخلیه و بارگیری شدند.
مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور گفت: با وجود اینکه این ایستگاههای باری بیان شده حداقل امکانات تخلیه و بارگیری را دارند، اما این تبدیل را محقق کردیم.
خدایی تاکید کرد: استفاده حداکثری از پتانسیلها و ظرفیتهای موجود و توجه به مقوله مهم بهره وری، ارتباط مستمر با مراکز صنعتی، شناسایی چشمههای جدید بار، انعقاد تفاهم نامه با صاحبان معادن، صنایع و بار، تسریع در انجام فرآیندهای تخلیه و بارگیری از مهمترین اقدامات انجام شده در سال گذشته بود که افزایش و رشد فعالیتها را محقق کرد.
وی اضافه کرد: راه آهن شمالغرب کشور نیز در سال گذشته نیز با رشد ۱۰۷ درصدی رکورد تُن کیلومتر بار خالص و ناخالص حمل شده راه آهن شمالغرب کشور در ۲۰ سال اخیر را شکست.
تخلیه بار در ایستگاه باز بین المللی بناب با کد ۰۷۱۰ فعال است و این ایستگاه در شبکه (UIC) شناخته شده است.
ایستگاه باز بین المللی بار بناب یک ایستگاه بعد از سلطانیه قرار دارد، ۲ ایستگاه باری دیگر نیز در راه آهن منطقه شمالغرب کشور و در استانهای قزوین و مراغه فعال است و در این ایستگاهها ترانزیت خارجی، حمل و بارگیری میشود.
ایستگاه باز بین المللی بناب، مبدا و مقصد بار ترانزیت در سطح شبکههای راه آهنهای دنیا (UIC) شده است.
شبکههای راه آهن عضو اتحادیه بین المللی راه آهنها میتوانند از این ایستگاه به عنوان مبداء و مقصد کالا استفاده کنند.