تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۲
بازدید: ۲۸۶
کد خبر: ۲۰۷۱۵۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دبیر شورای اسلامی کار هپکو:

اگر تهاتر بدهی‌های هپکو انجام شده چرا تولید رونق نمی‌گیرد؟ / به‌جای حمایت از واردات از کارگران حمایت کنند

‌می‌متالز - هکی منفرد خواستار رونق تولید در هپکو توسط حمایت واقعی مسوولان امر شد و گفت: هنوز هیچ چیز تغییر نکرده است.

به گزارش می‌متالز، میثم هکی منفرد (دبیر شورای اسلامی کار شرکت هپکو) گفت: نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، باید دستاوردی برای کارگران صنعتی کشور داشته باشد و همه بایستی همت خود را بر این قرار بدهند که موانع را برطرف کنند و حمایت‌های لازم را انجام بدهند، اما متاسفانه تاکنون برای شرکت هپکو هیچ چیز عوض نشده و هنوز موانع بسیاری سر راه تولید قرار دارد.

هکی منفرد افزود: تهاتر بدهی‌ها در مصوبات و نامه‌ها انجام شده، ولی در عمل چیزی عاید هپکو نشده و با توجه به نامگذاری امسال، پشتیبانی‌ها با سرعت بسیار پایینی در حال انجام است و موانع پا برجاست و با توجه به اینکه کارگران شرکت هپکو آماده و تشنه کار و تولید محصولات راهسازی و کشاورزی هستند، هیچ حمایتی در جهت تولید وجود ندارد. پشتیبانی و پیگیری فراوان از سوی مدیرعامل شرکت هپکو و مدیران مجموعه و همچنین کارگران دلسوز صورت گرفته، اما تا امروز به جایی نرسیده‌ایم.

به گفته دبیر شورای اسلامی هپکو، سوالات و چالش‌های بسیار وجود دارد که او برخی از آن‌ها را لیست می‌کند: «آیا تهاتر بدهی‌های شرکت هپکو انجام شده است؟ چرا بانک‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات بانکی برای سرمایه در گردش در جهت تولید و کمک برای پرداخت حقوق پرسنل و عدم صدور چک صیاد برای هیئت مدیره و…، همکاری نمی‌کنند؟ و این موارد با مانع روبرو شده است؟ چرا تامین اجتماعی به عنوان سهامدار اصلی این شرکت، در جهت تولید و پشتیبانی و رفع موانع، تامین سرمایه در گردش مورد نیاز تولید و حقوق پرسنل و بازنشسته کردن پرسنل، همکاری و کمک لازم را صورت نمی‌دهد؟ چرا پس از رفت و آمد‌های فراوان همه مسوولان و تصویب مصوبات سه قوه مجریه و مقننه و قضائیه برای این شرکت، تاکنون هیچ سفارشی از دولت و شرکت‌های زیر مجموعه معدنی و راهسازی ثبت نشده؛ شرکت هپکو سازنده محصولات راهسازی (گریدر-غلطک-لودر-دامپتراک-بکهو لودر-بلدوزر) و همچنین ماشین آلات کشاورزی (کمباین –تراکتور-هاروستر نیشکر) است و کارگران منتظر تولید هستند و متاسفانه هیچ سفارسی جهت تولید با پیش پرداخت و کمک به سرمایه درگردش هپکو، به قرارداد ختم نشده است.»

او در پایان می‌گوید: با توجه به نامگذاری مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال جدید مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی و همچنین به استناد ماده ۶۱ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور خواهشمندیم در اسرع وقت نسبت به پشتیبانی و رفع موانع و رونق بخشیدن به این واحد صنعتی، اقدامات عاجل صورت بگیرد.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده