تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۳۷
بازدید: ۲۸۹
کد خبر: ۲۰۷۵۷۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

پیش بینی قیمت آهن در سال ۱۴۰۰

‌می‌متالز - شرایط بازار امروز آهن و میلگرد باعث شده تا تحلیل و پیش بینی قیمت آهن در سال ۱۴۰۰ برای همه کسب و کار‌هایی که به نوعی نیاز به این متریال دارند، ضروری باشد.

به گزارش می‌متالز، بسیاری از کسب و کار‌ها در صنایع مختلف به نوعی به قیمت آهن و میلگرد وابسته بوده و تغییرات در قیمت این متریال می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی روند کار آن‌ها در سال جدید داشته باشد. در سال‌های گذشته قیمت آهن با نوسانات بسیار زیادی همراه بود. همین امر باعث شد تا کسب و کار‌هایی که خود را برای چنین مواردی آماده نکرده بودند، با مشکلاتی روبرو شده و نتوانند به خوبی شرایط کاری خود را سر و سامان دهند. از این رو در این مقاله با یکی از متخصصین حوضه آهن آلات از سایت تخصصی ««آهن تخفیف»» همراه شده ایم تا دید مناسبی نسبت به قیمت آهن در سال ۱۴۰۰ برای شما عزیزان ایجاد نماییم.

قیمت آهن در سالی گه گذشت

برای پیش بینی قیمت آهن در سال ۱۴۰۰ لازم است تا ابتدا گذری کوتاه به روند حرکتی قیمت این محصول در سال قبل داشته باشیم. سال ۹۹ یا همان سال ۲۰۲۰ میلادی متاثر از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود که تاثیر خود را روی قیمت انواع کالا‌ها اساسی در دنیا گذاشت. آهن نیز از این امر مستثنی نبوده و تحت تاثیر این انتخابات و البته شیوع ویروس کرونا در جهان، با نوسانات زیادی همراه شد. در ایران نیز این تاثیر‌ها روی قیمت آهن وارد شد و متقاضیان این محصول برای خرید آن ناچار به روبرو شدن با این نوسانات بودند. در نهایت در سال ۹۹ با همه افت و خیز‌هایی که برای قیمت آهن شاهد بودیم، به صورت متوسط شاهد رشد حدود ۵۰ درصدی این محصول بودیم.

پارامتر‌های موثر بر پیش بینی قیمت آهن در سال ۱۴۰۰

برای اینکه به پیش بینی قیمت آهن در سال ۱۴۰۰ بپردازیم، بایستی با پارامتر‌های موثر بر قیمت این محصول نیز آشنا شویم. قبل از هر چیزی باید یادآوری کنیم که قیمت آهن در ایران به صورت کلی تحت تاثیر دو دسته از عوامل است:

۱- عوامل خارجی که روی قیمت جهانی آهن تاثیر دارند.

۲- عوامل داخلی که روی قیمت داخلی این محصول تاثیر دارند.

تحلیل عوامل خارجی برای پیش بینی قیمت آهن در سال ۱۴۰۰

قیمت آهن در سال‌های گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا با رشد مناسبی همراه بوده است. البته در چند سال گذشته شاهد افت‌های قیمتی این محصول نیز در سرتاسر جهان بوده ایم. در سال جدید یک اتفاق بسیار بزرگ در سرتاسر جهان در حال وقوع است که می‌تواند تاثیر خود را روی قیمت آهن گذاشته و در نتیجه باعث افزایش قیمت آهن در سال ۱۴۰۰ در ایران نیز شود. واکسیناسیون سراسری مردم جهان در سال جدید می‌تواند باعث بروز رونق در قیمت آهن در سال ۱۴۰۰ شده و شرایط رشد قیمت این محصول در ایران را نیز به دنبال داشته باشد.

تحلیل عوامل داخلی برای پیش بینی قیمت آهن در سال ۱۴۰۰

در سال جدید شمسی در ایران انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم. از این گذشته واکسیناسیون کرونا را نیز شاهد خواهیم بود. جدای از این دو مورد، موارد زیر نیز می‌توانند در قیمت آهن در سال ۱۴۰۰ تاثیر مستقیم داشته باشند:

  • شرایط عمرانی کشور و بودجه‌های اختصاص یافته برای آن
  • روند حرکت قیمت ارز در داخل کشور
  • شرایط اختصاص یافته دولت برای ارز نیمایی
  • میزان عرضه و تقاضا برای آهن
  • عوارض و مالیات‌های تعیین شده برای محصولات فولادی

چرا در سال ۱۴۰۰ تقاضا برای آهن بیشتر خواهد شد؟

یکی از عوامل بسیار مهم برای پیش بینی قیمت آهن در سال ۱۴۰۰ میزان عرضه و تقاضا برای این محصول است. احداث کارخانه‌های جدید و شروع به کار چندین مرکز برای تولید این محصول می‌تواند عاملی برای عرضه بالاتر این محصول باشد. اما در سال آتی پیش بینی می‌شود که تقاضا برای آهن با رشد بیشتری همراه باشد. در سال گذشته ویروس کرونا بسیاری از کارگاه‌هایی که با آهن کار می‌کنند را مختل کرده است. تمام این کارگاه‌ها برای از بین بردن ضرر‌های گذشته در سال جدید دوباره افتتاح خواهند شد.

پیش بینی می‌شود که واکسیناسیون سراسری باعث افزایش چند برابری تقاضا برای آهن در داخل ایران شده و از این رو شاهد افزایش قیمت آهن نیز باشیم.

تحلیل و پیش بینی قیمت آهن در سال ۱۴۰۰

تحلیل و پیش بینی کارشناسان و تحلیل گران تحت تاثیر عوامل مختلف، نشان می‌دهد که قیمت آهن در سال ۱۴۰۰ با رشد قابل توجهی روبرو خواهد شد. افزایش تقاضا برای آهن آلات، افزایش قیمت جهانی آهن، روند رو به رشد شرایط اقتصادی ایران و جهان در سال جدید و افزایش نرخ ارز در داخل کشور از جمله مهم‌ترین عواملی است کمه می‌توانند باعث افزایش قیمت آهن در سال جدید باشند.

اطلاعات بیشتر در سایت تخصصی آهن تخفیف

یکی از نکات کاربردی که کسب و کار‌های مرتبط با آهن آلات باید برای موفقیت کسب و کار خود در سال ۱۴۰۰ در نظر داشته باشند، دسترسی به اطلاعات به روز و کاربردی و از سوی اهل فن در این باره است. سایت آهن تخفیف به نشانی www.ahantakhfif.com به صورت کامل و دائمی روند قیمت آهن در سال ۱۴۰۰ را تحت بررسی قرار داده و از این رو می‌تواند شرایط عالی را برای کسب و کار‌ها و صنایع مرتبط ایجاد نماید. این اطلاعات از سوی کارشناسان و اهل فن ارائه شده و می‌توانند در سال جدید یک کسب و کار موفق را برای متقاضیان آهن آلات رقم بزند.

"این مطلب تبلیغاتی است"

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظرات بینندگان
ahanresan
Iran (Islamic Republic of)
تاریخ : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
امسال وضعیت بدتر از پارسال بود؟
عناوین برگزیده