تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۶
بازدید: ۳۱۹
کد خبر: ۲۰۷۹۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عقب نشینی طلا با افزایش شاخص دلار و بازده اوراق قرضه/ روند صعودی کامودیتی‌ها

‌می‌متالز - قیمت طلا در معاملات روز گذشته ایالات متحده با تشکیل صف فروش معامله‌گران و سرمایه‌گذاران کوتاه مدت و همزمان با افزایش شاخص دلار آمریکا در بازار‌های خارجی، اندکی کاهش یافت.

به گزارش می‌متالز، وضعیت فنی نزولی قیمت طلا، علاقه به فروش را در میان برخی از سرمایه‌گذاران افزایش داده است. بر این اساس روز گذشته طلای آتی ژوئن با کاهش ۲ دلاری به قیمت ۱۷۷۸ دلار در هر اونس و نقره آتی جولای در بازار کومکس نیویورک با افزایش ۰.۱۸۳ دلاری به قیمت ۲۶.۴۳ دلار در هر اونس معامله شد.


مهمترین رویداد اقتصادی هفته در ایالات متحده، برگزاری جلسه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو FOMC است که روز گذشته آغاز شد و امروز بعد از ظهر پایان می‌یابد. البته این موضوع لازم به تاکید است که علیرغم برگزاری این جلسات انتظاری برای ایجاد تغییر در سیاست‌های پولی ایالات متحده وجود ندارد. بازار، چشم انداز تورم بانک فدرال و هر گونه اظهارنظر در مورد مسیر آینده سیاست‌های پولی را به دقت مورد بررسی قرار خواهد داد.

در دیگر بازار‌های معاملاتی قیمت ذرت در روز گذشته به بالاترین سطح هشت سال گذشته رسید و هر بوشل ذرت بیش از ۷.۲۰ دلار معامله می‌شود. سویا و گندم نیز با عبور از بالاترین سطح هشت ساله به ترتیب به قیمت ۱۶ و ۷.۵ دلار در هر بوشل معامله شد. معاملات آتی مس به بالاترین سطح ۱۰ ساله رسید. فولاد آتی چین هم رکورد قیمتی جدیدی به ثبت رساند. معاملات آتی قهوه به بالاترین سطح چهار ساله رسید و معاملات آتی چوب رکوردی جدید ثبت کرد. بالاترین قیمت معاملات چوب به سال ۲۰۱۸ برمی‌گردد که قیمت‌ها به ۶۵۹ دلار رسیده بود، اما قیمت‌های هفته جاری معاملات چوب به ۱۴۲۰ دلار افزایش یافته و روند صعودی همچنان ادامه دارد. با افزایش قیمت چوب بسیاری از آمریکایی‌هایی که قصد ساخت خانه‌های جدید داشته‌اند، این اقدام را به آینده موکول کرده‌اند.
در بازار‌های کلیدی خارجی، شاخص دلار آمریکا با یک جهش اصلاحی ملایم اندکی افزایش یافت. قیمت نفت خام نیمکس افزایش یافت و هر بشکه حدود ۶۲.۴۰ دلار معامله شد. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری آمریکا نیز به محدوده ۱.۶۲۲ درصدی بازگشت کرد.

عقب نشینی طلا با افزایش شاخص دلار و بازده اوراق قرضه/ روند صعودی کامودیتی‌ها

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)


از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلای ژوئن از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است، قیمت‌ها همچنان در یک نمودار صعودی چهار هفته‌ای دیده می‌شود. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی ۱۷۲۳.۲۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات آتی آوریل یعنی ۱۷۹۸.۴۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم طلا ۱۸۰۰ دلار در هر اونس عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۱۷۶۸.۲۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۷۶۳.۵۰ دلار در هر اونس است.


عقب نشینی طلا با افزایش شاخص دلار و بازده اوراق قرضه/ روند صعودی کامودیتی‌ها

(روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

معاملات آتی نقره جولای همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردارند. نمودار‌ها در یک سطح صعودی چهار هفته‌ای قرار گرفته‌اند. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی ۲۷ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی فنی ۲۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۶.۵۶ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم نقره بر روی بالاترین سطح قیمت معاملات ماه آوریل یعنی ۲۶.۷۶۵ دلار در هر اونس قرار گرفته در حالی که سطح پشتیبانی نخست نقره در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۲۵.۹۳۵ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۲۵.۷۱۵ دلار در هر اونس مشاهده شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

عناوین برگزیده