تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۵۱
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۲۰۹۲۵۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
افت بیش از ۳۰ درصدی ارزش معاملات فولاد خوزستان در بورس کالا؛

افزایش نرخ تختال در کنار ثبات نرخ شمش فولاد "فخوز"

‌می‌متالز - در این هفته شاهد عرضه ۳۵.۰۰۰ تن تختال فولاد خوزستان بوده‌ایم که با تقاضای ۱۵.۰۰۰ تنی همراه بود. در این هفته شاهد عرضه ۳۵.۰۰۰ تن تختال شرکت بودیم که با تقاضای ۱۵.۰۰۰ تنی همراه بود.

به گزارش می‌متالز، شرکت فولاد خوزستان در جریان معاملات هفته سپری‌شده موفق به فروش ۳.۹۱۸ میلیارد ریالی شده که این فروش نسبت به هفته قبل بیش از ۳۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

در این هفته ۲۶ هزار تن انواع محصولات شمش و تختال شرکت به فروش رسیده است.

افزایش نرخ تختال در کنار ثبات نرخ شمش فولاد

در این هفته شاهد عرضه ۱۱.۰۰۰ تن شمش فولاد بودیم که با تقاضای ۱۷.۰۰۰ تنی همراه بود. نرخ فروش هر تن محصول بدون تغییر نسبت به هفته گذشته معادل ۱۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال بود و ارزش معامله آن نیز به ۱ هزار و ۳۲۳ میلیارد ریال رسید.

همچنین در این هفته شاهد عرضه ۳۵.۰۰۰ تن تختال شرکت بودیم که با تقاضای ۱۵.۰۰۰ تنی همراه بود. نرخ فروش هر تن از این محصول نیز با ۲.۵ درصد افزایش نسبت به هفته اول اردیبهشت‌ماه به ۱۷۳ میلیون ریال در هر تن رسید.

ارزش معامله این محصول نیز به ۲ هزار و ۵۹۵ میلیارد ریال رسید.

در جدول زیر آمار معاملات شرکت خوزستان ارائه‌شده است:

همچنین در ادامه نمودار فروش هفتگی این شرکت در بورس کالا در شش ماه گذشته ارائه‌شده است.

افزایش نرخ تختال در کنار ثبات نرخ شمش فولاد

همان‌گونه که در نمودار نیز مشخص است، شاهد رشد محسوس ارزش معاملات شرکت در دو هفته اخیر هستیم و بیشترین فروش ۶ ماهه گذشته در هفته اول اردیبهشت‌ماه محقق شده است و به نظر می‌رسد که در این ماه شاهد ثبت معاملات بالایی در گزارش عملکرد ماهیانه شرکت در بخش فروش داخلی باشیم.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده