تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۰۸
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۲۰۹۳۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازارسرمایه بررسی کرد:

اثر ۲ عامل مهم سیاسی بر بورس و پیش بینی بهترین بازدهی در مقایسه با رقبا

‌می‌متالز - کارشناس بازارسرمایه با اشاره به اثر دو عامل مهم سیاسی برجام و انتخابات ریاست جمهوری بر بورس، پیش بینی کرد بورس در صورت رفع ابهامات، بهترین بازدهی را نسبت به بازار‌های رقیب خواهد داشت.

به گزارش می‌متالز، مصطفی صفاری به عدم اثر تصمیمات جدید سازمان بورس و سران قوا بر بازار سهام اشاره کرد و با اعلام اینکه بازار سهام تحت تاثیر دو عامل مهم سیاسی و اقتصادی قرار دارد گفت موضوع سیاسی به دو قسمت برجام و انتخابات ریاست جمهوری تقسیم می‌شود و ابتدا باید مساله برجام برطرف و مشخص شود که آیا توافقاتی صورت می‌گیرد یا خیر؟

وی ادامه داد: از سوی دیگر باید تکلیف نامزد‌های ریاست جمهوری مشخص و درباره بازار سرمایه اعلام مواضع کنند تا یکی از ابهامات فعلی بازار سرمایه برطرف شود که در شرایط فعلی از کمبود منابع و نبود نقدینگی رنج می‌برد، ولی در صورت کاهش نرخ ارز، مسکن و طلا، نقدینگی‌های خارج شده از بازار دوباره وارد بورس می‌شوند و زمینه روند صعودی فراهم خواهد شد.

این کارشناس افزود: بدون شک بازار سهام دوباره به مدار صعودی باز می‌گردد و پیش بینی می‌شود در سال جاری، بهترین بازدهی را در مقایسه با دیگر بازار‌ها به دست آورد، اما زمان شروع روند صعودی بستگی به رفع ابهامات سیاسی و اقتصادی و اجرای مصوبات سران قوا دارد؛ بنابراین به نظر می‌رسد روند اصلی بازار در هفته نخست خرداد و با اعلام مواضع نامزد‌ها مشخص شود.

صفاری با اشاره به لزوم صبوری سهامداران در وضعیت فعلی، گفت: اکثر سهام به قیمت‌های ارزان و تاریخی رسیده اند و سهامداران می‌توانند با استفاده از این موقعیت اقدام به خرید و سرمایه گذاری در شرکت‌های بنیادی کنند و به هیچ عنوان بدون تحلیل سرمایه‌ها را وارد نکنند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده