تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۵۹
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۳۰۷۰۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان عنوان کرد؛

تقویت مطالبه‌گری در جامعه سهامداران با ضبط ویدئو مجامع

‌می‌متالز - مصطفی صفاری گفت: فراهم شدن فرصتی برای پخش آنلاین مجامع و همین‌طور تهیه ویدیو از مجامع و آرشیو آن به مدت چند سال، کمک زیادی به اطلاع‌رسانی بهتر در این خصوص کرده و می‌توان اطمینان خاطر داشت که سهامداران هر کجا که باشند، به راحتی می‌توانند در جریان اخبار مجامع قرار بگیرند.

به گزارش می‌متالز، با ابلاغ سازمان بورس، شرکت‌های بورسی و فرابورسی ملزم به تهیه ویدئو از مجامع و آرشیو آن شدند. در متن این ابلاغیه آمده است: "ناشران پیش از این ملزم به تصویربرداری از مجامع عمومی و ارسال نسخه کامل آن به سازمان حداکثر ظرف مدت ۱۰ رو بودند؛ اما در ابلاغیه کنونی تمامی ناشران ملزم به تهیه فیلم از جلسات مجامع عمومی، ارسال نسخه کامل آن به سازمان حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز و همچنین آرشیو فیلم مجامع به مدت ۱۰ سال هستند و حسب درخواست سازمان حداکثر ظرف مدت ۳ روز کاری نیز ارائه کنند. " پیش از این نیز، ناشران ملزم به پخش آنلاین مجامع شده بودند.

مصطفی صفاری مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان در گفتگو با خبرنگار سنا در این خصوص بیان کرد: حدود ۵۰ میلیون نفر، سهامدار بازار سرمایه محسوب می‌شوند و هر گامی در راستای اطلاع‌رسانی بهتر، به نفع سهامداران خواهد بود.

وی اضافه کرد: با توجه به توسعه بازار سرمایه و رشد قابل توجه فعالان این بازار، طبیعی است که نمی‌توان شرایطی فراهم کرد که تمامی سهامداران در مجامع حضور داشته باشند و در جریان اتفاقات و اخبار مطرح شده در مجامع قرار بگیرند. فراهم شدن فرصتی برای پخش آنلاین مجامع و همین‌طور تهیه ویدیو از مجامع و آرشیو آن به مدت چند سال، کمک زیادی به اطلاع‌رسانی بهتر در این خصوص کرده و می‌توان اطمینان خاطر داشت که سهامداران هر کجا که باشند، به راحتی می‌توانند در جریان اخبار مجامع قرار بگیرند.

صفاری تصریح کرد: ضمن اینکه اگر وعده‌ای در مجامع توسط مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره مطرح شود، سند و مدرکی برای پیگیری‌های بعدی و مطالبه‌گری جدی‌تر سهامداران وجود خواهد داشت.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده