تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۳۱
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۲۱۱۰۶۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
با دستور وزیر صمت؛

مدیرعامل سازمان «ایدرو» به‌عنوان مسوول پیگیری تحقق رونق تولید در «هپکو» تعیین شد

علی اکبر کریمی نماینده اراک، کمیجان و خنداب جزئیات نشست بررسی وضعیت فعال‌سازی و رونق تولید در شرکت هپکو اراک با حضور وزیر صمت را تشریح کرد.

به گزارش می‌متالز، عصر یکشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه طی نشستی در دفتر وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور رزم حسینی، معاون امور صنعتی، معاون امور معدنی، مدیران عامل سازمان ایمیدرو و سازمان گسترش و نمایندگان شهرستان‌های اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی مسائلی در ارتباط با فعال‌سازی و رونق تولید در شرکت هپکو اراک با حضور مدیرعامل این شرکت موردبررسی قرار گرفت برگزار شد.

علی‌اکبر کریمی نماینده اراک، کمیجان و خنداب و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص این جلسه گفت: با توجه به پیگیری‌های قبلی برای تحقق رونق تولید در شرکت هپکو، لزوم سفارش ساخت ماشین‌آلات موردنیاز معادن به این شرکت در این جلسه مطرح و توضیحات مربوط به اقدامات انجام‌شده و پیگیری‌هایی صورت گرفته توسط مدیرعامل هپکو و معاونین وزیر صمت ارائه و بنده و آقای آصفری نیز توضیحاتی را در خصوص وضعیت کنونی و مشکلات موجود در این شرکت و به‌ویژه در عرصه تولید ارائه کردیم.

کریمی افزود: درنهایت با توضیحات ارائه‌شده، حسب دستور وزیر صمت، آقای صالحی نیا مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به‌عنوان مسوول اصلی انجام هماهنگی‌های لازم در بین معاونین وزیر صمت جهت تحقق رونق تولید در شرکت هپکو و پیگیری لازم برای فعال شدن مجدد این شرکت تعیین و سایر معاونین وزیر صمت هم موظف به همکاری با ایشان شدند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان گفت: همچنین مقرر شد در خصوص واردات ماشین‌آلات راهسازی و عمرانی مستعمل که در حال حاضر در شرکت هپکو تولید می‌شوند یا قابلیت تولید آن‌ها در این شرکت وجود دارد، دقت لازم بعمل آید تا از واردات بی‌رویه ماشین‌آلات مستعمل جلوگیری شود و در خصوص سفارش تولید برای معادن هم مقرر شد که پیگیری‌های قبلی تا حصول نتیجه تداوم پیدا کند.

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم با مساعدت‌های سازمان تأمین اجتماعی به‌عنوان سهامدار عمده شرکت هپکو و پیگیری جدی وزیر و معاونان وزارت صمت، شاهد تقویت سرمایه در گردش و حل مشکلات مالی و پرداخت حقوق معوقه کارکنان شریف و صبور این شرکت و فعال شدن مجدد تولید در شرکت هپکو باشیم.

منبع: پایگاه خبری دیار آفتاب

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده