تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۴۶
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۲۱۱۸۶۰
سرویس خبر : انرژی

حل مشکل کیفیت آب شهرری نیازمند ۲ میلیارد تومان اعتبار

‌می‌متالز - مدیرعامل آبفای منطقه ۶ تهران شهرری گفت: اگر لوله‌های مناسب از طریق فرمانداری ویژه شهرستان ری تأمین شود و اعتبار ۲ میلیارد تومانی به این پروژه اختصاص یابد، مشکل کیفیت آب در روستا‌های زمان‌آباد و اسلام‌آباد سیمان تهران تا پایان تابستان برطرف خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، حسن حقیقی مدیرعامل آبفای منطقه ۶ تهران امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم مدیریت مصرف آب اظهار کرد: در شرایط فعلی مهم‌ترین اقدام برای گذران فصل تابستان و جلوگیری از قطع شدن و کاهش اُفت فشار آب صرفه‌جویی در مصرف آب بوده و در این راستا اقدامات فنی نیز انجام می‌شود، اما تنها اقدام تأثیرگذار در فصل تابستان مدیریت مصرف توسط مردم است.

وی گفت: اقدامات فنی مانند اصلاح و بازسازی شبکه و تنظیم فشار آب نیز جلوگیری از اُفت فشار آب انجام می‌شود و شهروندان نیز بهتر است که برای عبور از پیک مصرف آب در شهرستان ری از مصارف غیرضروری مانند شست‌وشوی حیاط، فرش و ماشین خودداری کنند.

مدیرعامل آبفای منطقه ۶ تهران با اشاره به اقداماتی که در راستای جبران کمبود آب در شهرستان ری انجام‌شده است، افزود: در شهرستان ری روستا‌هایی با مشکل کمبود یا اُفت فشار آب روبه‌رو هستند، اما از سال گذشته تا به حال اقدامات مؤثری برای کاهش مشکلات آن‌ها انجام گرفته است.

حقیقی تصریح کرد: اقدامات اصلاحی در روستا‌های قاسم‌آباد تهرانچی، محمودآباد، خاورشهر، تورقوزآباد، نجم‌آباد و عشق‌آباد انجام‌شده است که با توجه به اینکه در سال نخست این تغییرات قرار داریم امیدوار هستیم مشکلات نسبت به سال گذشته کاهش یابد و نتایج مطلوبی را در تابستان امسال مشاهده کنیم.

وی در ادامه تأکید کرد: مهم‌ترین اقدام که به جبران کمبود آب کمک فراوانی کرده است موضوع جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز در روستا‌ها بوده، زیرا که باعث مشکل جدی در موضوع آب شده است.

مدیرعامل آبفای منطقه ۶ تهران افزود: به‌منظور جمع‌آوری و برخورد با انشعابات غیرمجاز با هماهنگی دستگاه قضایی می‌توان از حجم قابل‌توجه آب که به طور غیرمجاز به کشاورزی، دامداری و کارگاه صنعتی اختصاص داده‌شده جلوگیری کرد و این میزان از آب شرب را به شبکه آب روستایی بازگرداند.

حقیقی ادامه داد: روستا‌های زمان‌آباد و اسلام‌آباد سیمان تهران نیز در حال حاضر دارای آب باکیفیتی نیستند، اما با طرح لوله‌گذاری در این روستا‌ها می‌توان آب باکیفیت در اختیار این روستا‌ها قرار داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر لوله‌های مناسب از طریق فرمانداری ویژه شهرستان ری تأمین شود و اعتبار ۲ میلیارد تومانی به این پروژه اختصاص یابد مراحل اجرایی این طرح انجام و مشکل کیفیت آب در این روستا‌ها تا پایان تابستان برطرف خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده