تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۱۴
بازدید: ۲۹۵
کد خبر: ۲۱۱۸۳۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

طرح جامع ساماندهی معادن سنگ‌آهن سنگان خواف تدوین می‌شود

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت و معدن گفت: به زودی طرح جامع ساماندهی معادن سنگ‌آهن سنگان خواف تدوین می‌شود.

به گزارش می‌متالز، حسین سنجرانی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری خواف که با حضور معاون وزیر صمت برگزار شد، اظهار داشت: علی رغم اینکه شهرستان خواف از نظر گستردگی و وسعت اولین شهرستان استان خراسان رضوی محسوب می‌شود، اما متاسفانه هنوز در بسیاری از حوزه‌ها در محرومیت بسر می‌برد.

وی ضمن ارائه گزارش مختصر از اقدامات و خدمات زیربنایی انجام شده طی ۲ ماهه گذشته ادامه داد: با وجود اینکه اعتبارات دولتی به صورت قطره چکانی به شهرستان تزریق می‌شود به برکت نظام جمهوری اسلامی و وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خدادادی موجود در شهرستان به همت خیرین و مشارکت معادن در راستای انجام مسوولیت‌های اجتماعی توانستیم بیش از ٨ تفاهم نامه با اعتبار ١١۵ میلیارد تومان تنظیم که قسمت عمده‌ای از آن‌ها عملیاتی شده است.

فرماندار خواف در ادامه با بیان اینکه مطالبه اصلی مردم شهرستان در حوزه راه و جاده است افزود: باید با تبیین برنامه‌های مبتنی بر علم‌سالاری و کارشناسی، زمینه تامین زیرساخت‌های اصلی شهرستان را فراهم کنیم تا شاهد بالندگی، شکوفایی و اتحاد بیشتر بین اقوام و مذاهب شهرستان باشیم.

سنجرانی خواف را دیار میراث‌های ماندگار و شهر حافظان قرآن خواند و گفت: امروز شهرستان خواف میزبان حضور قاریان برجسته کشوری و بین‌المللی است. امیدواریم به برکت قدوم این حافظان، مشکلات موجود رفع و بتوانیم موانع را از سر راه مردم این شهرستان بزداییم.

نماینده مردم شهرستان‌های خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی نیز مطالبه و دغدغه اصلی مردم این دیار را اشتغال عنوان و از مسوولان معادن خواست در توزیع مردم روستا جهت اشتغال در معادن اصل تعادل و عدالت را رعایت کنند.

حجتالاسلام اکبر احمد پور با اشاره به اینکه باید در برگزاری آزمون‌های استخدامی سهمیه مناطق را نیز لحاظ کنیم تصریح کرد: انتظار می‌رود از ظرفیت بومیان منطقه در مدیریت معادن بیشتر بهره‌مند شویم.

نماینده مردم در مجلس افزود: با توجه به اینکه آموزش‌های دانش‌آموزان در حال حاضر به صورت مجازی برگزار می‌شود باید معادن در این حوزه ورود پیدا کرده و در زمینه کمک به افراد بی‌بضاعت در خرید تبلت مساعدت کنند.

احمدپور در پایان تاکید کرد: گردش مالی معادن از بانک‌های منطقه صورت گیرد و کلیه معادن نیز ملزومات خود را از کسبه و بازرایان بومی شهرستان خریداری کنند.

وجیه اله جعفری معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن صنایع معدنی ایران نیز در جمع بندی پایانی بر تدوین طرح جامع سنگان تاکید کرد و گفت: طرح مذکور باید شامل کلیه طرح‌های توسعه اکتشاف، توسعه طرح‌های اشتغال، توسعه زیرساخت‌ها اعم از آب، برق گاز و جاده و همچنین کمک به تامین مالی برای راه‌اندازی طرح‌های جدید باشد.

وی از سرمایه گذاری ۲۱/۵ میلیارد دلاری از ابتدای عمر کاری سازمان ایمیدرو خبر داد و گفت:سازمان ایمیدور در تلاش است با رفع موانع و در جهت تحقق شعار سال از همه پتانسیل‌ها به خوبی استفاده کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده