تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۱
بازدید: ۴۷۸
کد خبر: ۲۱۲۴۵۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
آصفری:

کمیسیون اصل ۹۰ انجام تعهدات در قبال هپکو را از تامین اجتماعی مطالبه کرد

‌می‌متالز - نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت به موقع حقوق و معوقات کارگران یکی از مهمترین خواسته‌های اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از رئیس سازمان تامین اجتماعی بود که مقرر شد این مهم در اسرع وقت انجام شود و همچنین مقرر شد سهام شرکت هپکو در مدت زمانی مشخص افزایش یابد.

به گزارش می‌متالز، محمدحسن آصفری اظهار کرد: کارخانه هپکو یکی از کارخانه‌های بزرگ و توانمند کشور است که در عرصه‌های مختلف تولید ماشین آلات راهسازی دارای برند است. این شرکت در زمان دفاع مقدس نیز با همین ماشین آلات راهسازی اقدام به ایجاد سنگر و خاکریز برای رزمندگان کرد.

وی افزود: در دوران سازندگی نیز بواسطه همین ظرفیت اقدامات بزرگی در راستای عمران و آبادانی کشور صورت گرفت، ولی علیرغم این اقدامات و ظرفیت‌ها متاسفانه در زمان خصوصی سازی، کارخانه به اهل واگذار نشده و به کسانی که توانمند نبوده و به دنبال سوءاستفاده بودند واگذار شد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همین امر سبب شد که کارخانه‌ای با بیش از دو هزار کارگر روز به روز به سبب تعدیل نیرو ضعیف شود و امروز نیرو‌های آن به کمتر از هزار کارگر برسد در حالی است که برای تولید ماشین آلات راهداری در کشور نیاز جدی به این کارخانه وجود دارد.

آصفری بیان کرد: در این شرایط اقداماتی که باید از سوی دولت در راستای توانمندسازی این کارخانه صورت می‌گرفت، انجام نشد و همین موضوع سبب شد شرایط کارخانه روز به روز بدتر شود بطوریکه امروز با مشکل جدی نیمه تعطیلی کارخانه مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: مقرر بود سازمان خصوصی سازی کارخانه را به مجموعه نیازمند به تولید ماشین آلات راهسازی واگذار کند، اما کارخانه به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد که البته مخالفتی در این خصوص وجود ندارد، اما قرار بود تامین اجتماعی وضعیت کارخانه را بهتر کند که متاسفانه علیرغم کمک‌های زیاد دولت به تامین اجتماعی از جمله موافقت وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و بانک‌های عامل برای تهاتر بدهی‌های کارخانه هپکو، اما متاسفانه به دلیل بی توجهی سازمان تامین اجتماعی هنوز شاهدیم که کارخانه نتوانسته به تولید دست پیدا کند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حال حاضر کارخانه تنها مشکل حقوق ندارد و نبود تولید و عدم چرخش چرخ تولید از مشکلات اصلی کارخانه است به همین جهت از رئیس سازمان تامین اجتماعی به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت شد و پس از طرح شکایت، مسئولان این سازمان در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی حاضر شدند و نسبت به برنامه‌های خود برای بالندگی شرکت هپکو توضیحاتی ارائه کردند.

آصفری ادامه داد: پرداخت به موقع حقوق و معوقات کارگران یکی از مهمترین خواسته‌های اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از رئیس سازمان تامین اجتماعی بود که مقرر شد این مهم در اسرع وقت انجام شود و همچنین مقرر شد شرکت هپکو در مدت زمانی مشخص افزایش یابد تا بتوان از این طریق، تسهیلات لازم برای راه‌اندازی توسعه این واحد تولیدی را دریافت کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) 

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده