تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۲۴
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۲۱۲۵۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
واکنش به دامنه متقارن سه درصدی بورس کالا (۶)

بورس کالا غیر رقابتی و غیر واقعی عمل می‌کند

‌می‌متالز - دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران گفت: بورس کالا غیر رقابتی عمل می‌کند، چون دولت در آن دخالت دارد.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، کامران وکیل در گفت‌وگوبا فولادبان با اشاره به سیاست جدید بورس کالا برای تعیین دامنه نوسان سه درصدی تصریح کرد: من درباره تصمیمات جدید بورس کالا اظهار نظر نمی‌کنم، اما می‌دانم شرایط بورس در ایران شرایطی غیر رقابتی وغیر واقعی است

وی درپاسخ به سوال فولادبان که چرا شما بورس کالا را غیر رقابتی می‌دانید گفت: بورس کالا غیر رقابتی است، چون دولت در آن دخالت می‌کند و هرگونه دخالت دولت در امور اقتصادی ناصواب است، هرجا که دولت بخشنامه‌ای صادرو قوانینی را لغو می‌کند و یا الان که دستور آزادسازی صادرات را داده است همگی دخالت‌های نادرست مبتنی بر تصمیمات غلط است.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان محصولات معدنی ایران افزود:ماحصل سیاست‌های غلط و تصمیمات نادرست دولت در حوزه اقتصادی از جمله دلار، بورس کالا، ممنوعیت‌ها و آزادسازی‌ها در ۴۰ سال گذشته این شده است که رتبه ایران در رنکینگ جهانی در ۱۰ کشور آخر دنیا قرار گرفته است.

وکیل گفت آیا شما می‌توانید یکی ازموفقیت‌های دولت را در حوزه اقتصاد نام ببرید و بگویید دولت در فلان حوزه موفق عمل کرد؟ یکبار دولت در کشف قیمت بورس کال دخالت می‌کند؛ بار دیگر بحث تعرفه و مجوز صادرات را پیش می‌کشد؛ این دخالت‌های نابجا و غلطی که دامنه آن هر روز وسیعتر می‌شود، نتیجه‌ای جز گرفتاری بیشتر فعالان صنعت ندارد.

وی با اشاره به نارضایتی فعالان اقتصادی زنجیره فولاد از وضع موجود بازار گفت: در زنجیره فولاد مصرف کننده، تولیدکننده محصولات فولادی، نوردکار و حتی تولید کننده سنگ آهن از شرایط موجود بازار ناراضی هستند، من نمی‌دانم چه کسی در این زنجیره راضی است تقریبا تمام فعالین این زنجیره از شرایط ناراضی اند دولت نباید با این کار‌ها کاری داشته باشد و دخالت کند دولت باید دنبال تولید برق باشد.

 

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده