تاریخ: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۵
بازدید: ۳۸۶
کد خبر: ۲۱۳۲۰۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
واکنش به دامنه متقارن سه درصدی بورس کالا:

ثبات قیمت و شفافیت درعرضه و تقاضا مهمترین هدف بورس کالا در تعیین دامنه نوسان

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع گفت: دامنه نوسان به علاوه مثبت و منفی سه در بورس کالا با هدف حفظ ثبات قیمتی و شفافیت درعرضه و تقاضای محصولات فولادی تعیین شده است.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، علی محمدی در گفتگو با فولادبان با اشاره به سیاست جدید بورس کالا برای تعیین دامنه نوسان سه درصدی افزود: قیمت شمش در بورس کالا برمبنای تغییرات بازار جهانی، نوسان نرخ ارز و میزان عرضه و تقاضا در بازار داخلی تعیین می‌شود.

وی تصریح کرد: بورس کالا محلی مطمئن برای تعیین قیمت محصولات است البته این اطمینان زمانی قابل اتکا است که از یک رویه منظم و با ثبات تبعیت کند.

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع افزود: اگر قرارباشد قیمت شمش بلوم مانند اسلب در بورس کالا مشخص شود، می‌بایست شرایط عرضه و تقاضا و قیمت تمام شده درنظر گرفته شود واز سوی دیگر مشتری واقعی یا مصرف‌کننده‌ی نهایی مشخص باشد.

محمدی ادامه داد: قیمت اسلب پیش از این در بورس کالا تعیین می‌شد و اگر قیمت شمش بلوم هم در بورس کالا بر اساس ضابطه باشد، به ثبات بازار و نظام عرضه و تقاضا کمک شایانی خواهد کرد.

وی تاکید کرد: تعیین دامنه نوسان بر اساس سیاست‌های سازمان بورس کالاست و مهم‌ترین هدف سازمان بورس از تعیین دامنه نوسان قیمت، حفظ ثبات قیمتی و شفافیت درعرضه و تقاضای محصولات فولادی است.

 

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده