تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۲
بازدید: ۲۷۵
کد خبر: ۲۱۵۵۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چند دلیل برای پیش بینی مثبت از روند صعودی بورس در کوتاه مدت

چند دلیل برای پیش بینی مثبت از روند صعودی بورس در کوتاه مدت
‌می‌متالز - تحلیلگر بازار سرمایه با اعلام چند دلیل برای پیش بینی مثبت از روند صعودی بورس در کوتاه مدت، گفت: انتظار می‌رود بازار تا پایان ماه آینده رشد ملایمی داشته باشد.

به گزارش می‌متالز، سعید جعفری با اشاره به رفع برخی ابهامات در بازار سرمایه گفت: قیمت سهام در چند ماه گذشته اصلاح قابل توجهی را تجربه کرد و تکلیف ریاست جمهوری هم مشخص شد. نرخ ارز هم به واسطه لغو تحریم ها، کاهش چندانی نداشت و بالای ۲۴ هزار تومان تثبیت شد و قیمت‌های جهانی هم طی شش ماه گذشته رشد زیادی را تجربه کردند.

وی افزود: مجموع این عوامل باعث شد فضای تصمیم گیری فعالان بازار سرمایه، شفاف‌تر و با توجه به در پیش بودن مجامع شرکت‌ها که سود مناسبی هم تقسیم خواهند کرد، اقبال به خرید سهام بیشتر شود.

این تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: از یک ماه پیش انتظار می‌رفت، دوره افت به پایان برسد و روند صعودی بسیار ملایمی آغاز شود که از حدود ۱۰ روز قبل، این اتفاق رخ داده و انتظار می‌رود فارغ از نوسانات دو تا سه روزه آینده این روند ادامه داشته باشد و بازار تا پایان ماه آینده رشد ملایمی را تجربه کند.

جعفری درباره وضعیت بازار در بلندمدت نیز گفت: هنوز ابهاماتی وجود دارد. از یک طرف تکلیف برجام مشخص نیست و از طرف دیگر مشخص نیست گروه اقتصادی دولت جدید چه رویکردی نسبت به برخی سیاست‌هایی که روی شرکت‌های بازار سرمایه تاثیرگذار هستند، داشته باشد. همچنین باید دید قیمت‌های جهانی در چند ماه آینده چگونه خواهند بود. اگر ریزشی را تجریه نکنند، بازار تا پایان سال سقوطی نخواهد داشت.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده