تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۵۶
بازدید: ۲۶۶
کد خبر: ۲۱۵۹۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سیر نزولی نرخ سود بین بانکی ادامه دار شد و ۱۸.۴۶ درصد رسید + جدول

‌می‌متالز - روند نزولی نرخ سود بین بانکی اردیبهشت شروع شده، ادامه دار شد و از ۱۸.۵۴ درصد پایان خرداد به ۱۸.۴۶ درصد در تیرماه رسید.

به گزارش می‌متالز، جدول تغییرات سود بین بانکی نشان می‌دهد این متغیر مهم از ۱۹.۷۶ درصد اردیبهشت به ۱۸.۵۴ درصد پایان خرداد و ۱۸.۴۶ درصد روز‌های نخست تیر کاهش یافته است. البته نرخ سود بین بانکی از ماه گذشته به کمتر از ۱۹ درصد رسید و در کانال ۱۸ درصدی در نوسان بود. این نرخ در ۲۰ و ۲۷ خرداد به ۱۸.۵۴ و ۱۸.۴۲ درصد کاهش یافت.

نرخ سود بین بانکی براساس عرضه و تقاضا است و نوسان دارد و با افزایش تقاضا برای دریافت وام بین بانکی و از سوی دیگر عدم عرضه متناسب با آن نرخ سود بالاتر می‌رود و برعکس.

به گفته برخی کارشناسان اقتصادی، کاهش نرخ سود بانکی می‌تواند نقش مهمی در حرکت نقدینگی از بانک به بازار سرمایه داشته باشد.

در حالی که برخی دیگر مخالف کاهش نرخ بهره بین بانکی هستند. زیرا اثرات تورمی شدیدی دارد و موجب کاهش سود سپرده‌های بانکی می‌شود.

سیر نزولی نرخ سود بین بانکی ادامه دار شد و ۱۸.۴۶ درصد رسید + جدول

بازار بین بانکی یکی از ارکان بازار پول محسوب می‌شود که در آن بانک‌ها و مؤسسات اعتباری برای تأمین مالی کوتاه مدت و ایجاد تعادل در وضعیت نقدینگی با یکدیگر معامله می‌کنند.

وجود چنین بازاری موجب می‌شود بانک‌ها برای تأمین نقدینگی به بانک مرکزی مراجعه نکنند. همچنین تغییرات نرخ سود بین بانکی می‌تواند در افزایش و کاهش نرخ سود بانکی مؤثر باشد.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده