تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۳۵
بازدید: ۳۳۲
کد خبر: ۲۱۶۸۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
از چهار محل:

۹ شرکت با مجوز افزایش سرمایه ١٢۴٠ تا ۶٧ درصدی به مجمع فوق العاده می‌روند

‌می‌متالز - ۹ شرکت بورسی و فرابورسی مجوز افزایش سرمایه ١٢۴٠، ۴۵۰، ۷۱۸، ۲۸۰، ۴٠٢، ٢٣٣، ١۶٧، ١٠٠ و ۶٧ درصدی را از چهار محل گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

به گزارش می‌متالز، ۹ شرکت لوله و ماشین سازی ایران، سرمایه گذاری توسعه آذربایجان، توسعه و عمران نائین، سرمایه گذاری ایساتیس پویا، همکاران سیستم، بیمه تعاون، داروسازی فارابی، بیمه پاسارگاد و بانک خاورمیانه به ترتیب مجوز افزایش سرمایه ۱۲۴۰، ۴۵۰، ۷۱۸، ۲۸۰، ۴۰۲، ۲۳۳، ۱۶۷، ۱۰۰ و ۶۷ درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

براین اساس، سرمایه فعلی "فلوله" از ۵۰ به ۶۷۰ میلیارد تومان می‌رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و برای اصلاح ساختار مالی و استفاده از معافیت مالیاتی موضوع مادة ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی استفاده می‌شود.

"وآذر" سرمایه فعلی را از ۲۰ به ۱۱۰ میلیارد تومان می‌رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته و صرف اصلاح ساختار مالی، جبران مخارج سرمایه گذاری انجام شده در سهام شرکت مجتمع فولاد صائب تبریز و تحصیل سرمایه گذاری‌های جدید می‌شود.

مجمع فوق العاده می‌تواند با انجام افزایش سرمایه از ۱۱۰ به ۲۰۰ میلیارد تومان از محل آورده نقدی سهامداران موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدّت ۲ سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از أخذ مجوز سازمان نسبت به عملی شدن آن اقدام شود.

همچنین سرمایه فعلی "خعمرا" از ۸ به ۶۵.۴ میلیارد تومان می‌رسد. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و برای اصلاح ساختار مالی و استفاده از معافیت مالیاتی موضوع مادة ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی صرف می‌شود.

در این میان، "ویسا" سرمایه فعلی را از ۳۰ به ۱۱۴ میلیارد تومان می‌رساند. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو قرمز بازار پایه از محل سود انباشته و برای جبران مخارج سرمایه‌گذاری صورت گرفته (سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بازار سرمایه در سنوات قبل) و جلوگیری از خروج وجه نقد اعمال می‌شود.

سرمایه فعلی "سیستم" هم از ۱۷۰ به ۸۵۴.۳ میلیارد تومان می‌رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و برای اصلاح ساختار مالی اعمال می‌شود.

مجمع فوق العاده می‌تواند با انجام افزایش سرمایه از ۸۵۴.۳ میلیارد تومان به بیش از هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته موافقت و اختیار عملی شدن آن را به مدّت ۲ سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از أخذ مجوز سازمان نسبت به عملی شدن آن اقدام شود.

"وتعاون" سرمایه فعلی را ۱۵۰ به ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رساند. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه از محل آورده نقدی سهامداران اعمال و صرف تکمیل و ساخت زمین خریداری شده (دفتر مرکزی) و انجام سرمایه گذاری‌های کوتاه و بلندمدت می‌شود.

سرمایه فعلی "دفارا" نیز از ۶۰ به ۱۶۰ میلیارد تومان می‌رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اعمال می‌شود تا قادر به تامین منابع مالی لازم جهت طرح توسعه شود.

"بپاس" هم سرمایه فعلی را از ۱.۰۲ به ۲.۰۴ هزار میلیارد تومان می‌رساند. ۸۸۲.۸ میلیارد تومان از تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته و ۱۳۷.۷ میلیارد تومان دیگر از محل سایر اندوخته‌ها اعمال و صرف اصلاح ساختار مالی و رعایت مقررات بیمه مرکزی می‌شود.

سرمایه فعلی "وخاور" هم از ۱.۵ به ۲.۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد. تامین مالی این بانک بورسی از محل سود انباشته اعمال و صرف اصلاح ساختار مالی می‌شود.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده